|
I lördags åkte vi iväg på myshelg till Österlen (sydöstra delen av Skåne). Under förmiddagen promenerade vi omkring på Stenshuvud i 1 1/2 timme, satt och fikade i solskenet och bara njöt av ca. 15 graders värme.
Sen checkade vi in på hotellet och därefter gav vi oss ut på en cykeltur i det böljande, och väldigt backiga (puh!), landskapet. Det blev en tur på 3,5 mil. Efter dusch på hotellet kom taxin och hämtade oss och körde oss till en restaurang med havsutsikt där vi åt en mycket god trerättersmeny och drack vin till.
Efter en underbart härlig dag somnade vi som stockar på kvällen.
Igår morse regnade det lite men snart stack solen upp bakom molnen och vi gav oss ut på picknick-färd igen.
På eftermiddagen kom vi hem igen och det var bara så hääärligt väder. Sol och vindstilla. Det blev lite rensning i rabatterna.
Den här veckan har vi båda semester och tänkte fixa till lite med hus och trädgård men idag öser det ner så målningsarbetet får vänta. Vi kan i alla fall olja in utemöblerna inne i garaget ....
Mmmm, jag känner mig utvilad, avslappnad och harmonisk (ännu mer än vanligt!) efter en underbar helg!
farbror B
02-05-2005, 08:48
[B][FONT=Times][COLOR=green] Grattis till en skön helg! Lät helt underbart
CITAT (farbror B @ 02-05-2005, 09:48) [B][FONT=Times][COLOR=green] Grattis till en skön helg! Lät helt underbart Tack! Du är snäll du!
Maria i Helsingborg
02-05-2005, 10:08
Det fanns en tråd om hur man träffade sin partner.......detta skulle platsa under en tråd vid namn "Hur håller ni kärleken levande?". Det låter helt fantastiskt. Mer sånt i livet Grattis till att vara kloka nog och ha möjligheten att rå om varandra och njuta av livet!
gammelnalle
02-05-2005, 10:24
Så´na stunder behövs för att hålla kärleken vid liv....
GRATTIS!!!
Låter UNDERBART!!! *gläds med er*
Det där lät helt underbart,en fin helg,sedan nya krafter och energi. Tack för den rapporten.
Tack alla för era inlägg!
Ja, helgen var faktiskt ett tecken i kärlekens namn eftersom det var firande av vår femåriga bröllopsdag. Några månader försenat, men ändå!
CITAT (Rossi @ 02-05-2005, 11:31) Tack alla för era inlägg!
Ja, helgen var faktiskt ett tecken i kärlekens namn eftersom det var firande av vår femåriga bröllopsdag. Några månader försenat, men ändå! Då gratulera jag!
Caprice
02-05-2005, 11:53
Oj, vad skönt det låter... Och grattis till femmånadersjubileet.. Caprice
CITAT (Caprice @ 02-05-2005, 12:53) Oj, vad skönt det låter... :wub:
Och grattis till femmånadersjubileet.. :)
Caprice Tack! Det var fem års äktenskap och inte fem månader vi firade. Hade det varit så färskt som fem månader hade vi nog fått stanna borta längre! *blink*
Caprice
02-05-2005, 12:19
CITAT (Rossi @ 02-05-2005, 13:07) CITAT (Caprice @ 02-05-2005, 12:53) Oj, vad skönt det låter... Och grattis till femmånadersjubileet.. Caprice Tack! Det var fem års äktenskap och inte fem månader vi firade. Hade det varit så färskt som fem månader hade vi nog fått stanna borta längre! *blink*
farbror B
02-05-2005, 12:31
Hehe Rossi, din filur
Bettson
02-05-2005, 13:21
CITAT (Rossi @ 02-05-2005, 13:07) CITAT (Caprice @ 02-05-2005, 12:53) Oj, vad skönt det låter... Och grattis till femmånadersjubileet.. Caprice Tack! Det var fem års äktenskap och inte fem månader vi firade. Hade det varit så färskt som fem månader hade vi nog fått stanna borta längre! *blink* Fnittrar när jag läser detta. Skulle man följa det resonemanget så är det väl knappast ide att vi som snart firar tjugofem åker hemifrån
CITAT (Bettson @ 02-05-2005, 14:21) Ha, ha! Nja, vi får väl trots allt hoppas att den teorin inte stämmer!
farbror B
03-05-2005, 08:44
Bettson
03-05-2005, 15:29
Romantisk resa! Hi, HI.. hur skulle jag få med lilla gubben på det. Hans uppfattning om romantik är att Man gör precis som i det militära. Man ger en order en gång sedan gäller den tills man meddelar något annat. Dvs jag älskar dig (sagt för tjugofem år sedan) och det gäller tills jag meddelar något annat. Han har inte meddelat något annat så jag får väl tro honom på hans ord. Det får nog bli ankorna i parken i alla fall.
ninnisky
03-05-2005, 15:43
CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 16:29) Han har inte meddelat något annat så jag får väl tro honom på hans ord. Det får nog bli ankorna i parken i alla fall.  :D :D :D Ingen annat meddelande här heller..... och jag får väl mata duvorna i parken härnäst Vi kanske ses
Nä men? "Jag älskar dig" säger vi nog till varandra åtminstone en gång i veckan. Och det har INTE gått inflation i betydelsen av orden.
Fast det viktiga är ju inte de tre små orden utan hur man bemöter varandra i vardagen. Vi är ganska mjuka båda två och är väldigt måna om varandra. Ibland slår vi knut på oss själva för att vi vill den andre så väl! Vi ger varandra massvis med kramar varje dag!
Vi gör en hel del saker för oss själva men väldigt mycket tillsammans också så det blir en lagom blandning.
Huvudsaken är att båda är nöjda med hur man har det.
ninnisky
03-05-2005, 16:19
CITAT (Rossi @ 03-05-2005, 17:08) Vi gör en hel del saker för oss själva men väldigt mycket tillsammans också så det blir en lagom blandning.
Huvudsaken är att båda är nöjda med hur man har det. Så sant, så sant Hur skulle ett gemensamt liv annars fungera??
gammelnalle
03-05-2005, 18:05
CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 16:29) Romantisk resa! Hi, HI.. hur skulle jag få med lilla gubben på det. Hans uppfattning om romantik är att Man gör precis som i det militära. Man ger en order en gång sedan gäller den tills man meddelar något annat. Dvs jag älskar dig (sagt för tjugofem år sedan) och det gäller tills jag meddelar något annat. Han har inte meddelat något annat så jag får väl tro honom på hans ord. Det får nog bli ankorna i parken i alla fall.  Bettson, NU underskattar du väl dig själv....???? Nog kan du få "gubben" att göra en "Romantisk resa"... men förmodligen måste du bestämma det mesta själv (om du vill att din definition av "romantisk" skall uppfyllas) och det BEHÖVER inte bli vare sig dyrt eller krångligt. Fundera vad DU skulle vilja göra. Sen funderar du ut HUR gubben skulle reagera om du föreslog detta. Och sedan måste du kompromissa (förhandla) så att ni båda kan acceptera förslaget. DET fixar du!! Berätta nu för oss VAD du vill..... VI är nyfikna...
Bettson
03-05-2005, 18:39
Jag har försökt med både ris och ros. Inget har hjälpt. Får bara svaret att det, och det, och det och det på huset skall göras först. Så sisådär om femton år så har han nog inte huset att skylla på längre. Och om man nu bara skulle få honom att diskutera en semesterresa så vill han åka upp till Norrland och fiska. Helst så skall vi tälta ute i ödemarken helt utan bekvämligheter. Det är bara det att min rygg inte håller för sådana strapatser. Framförallt inte om femton år när jag närmar mig sextiofem. Har försökt att tala om att jag åker på semester ensam om han inte följer med. Men jag tror han är övertygad om att jag inte hittar någon att åka med. Jag skulle vilja åka på en kortare kryssning, ta det lugnt äta gott och slippa se allt det där hemma som man borde ha gjort i stället för att ta igen sig. Och framförallt få tid att prata. En lite längre semester så skulle jag vilja vandra per häst i Skottland. Sova över på små pubar, se en tattoo och underbar natur och härliga stenslott. Gubben min klarar av att färdas till häst och red mycket i sin ungdom så det vore inget problem för honom på något vis. Han har tinnitus så högljudda konserter och restaurangbesök kan inte komma i fråga. Sola och bada avskyr han aktiv som han är. Och romantiska weekendar på herrgårdar finge jag inte med honom på. I så fall skulle jag nog få använda gummiklubban och forsla honom dit innan han vaknar. Han vill i så fall satsa pengarna på en jaktresa, men jag jagar inte. Han är inte förskräcklig alls min gubbe även om det kan låta så. Det är bara det att begreppet vårda förhållandet inte är något han tycker behövs. Han är alltså fullkomligt nöjd i livet, förmodligen med mig också.
kerstin z5-6
03-05-2005, 18:57
Gör det -så gör jag -går fint :)man kan inte vänta på sånt .. man vet aldrig hur länge man har sig  Å Skicka hit gubben under tiden -Grannen har övernattning i glesbygdbagarstuga med islandshästridning om så önskas 500 meter till sjön -Gratis fiske av gös - på min mark eller från båt Vid ev vilopauser kan han titta på en rostok som gräver Borde väl passa fint
Bettson
03-05-2005, 21:33
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-05-2005, 19:57) Gör det -så gör jag -går fint :)man kan inte vänta på sånt .. man vet aldrig hur länge man har sig  Vilket då? Åka på semester själv eller slå gubben i huvet med en gummiklubba och frakta iväg honom på romatisk weekend? Ditt förslag i övrigt med fiske och bagarstuga (gammal kropp behöver sova i säng inte liggunderlag i tvåmanstält)+ islandhäst låter som klippt och skuret. Ska fundera lite. Fast egentligen vad jag vill och som Gammelnalle efterlyste. Så här är det. Jag jobbar hemma, vill komma hemifrån för att känna mig ledig. Tyvärr är en av mina största kunder dålig betalare och jag väntar på 100 laxar som jag inte fått. Jag ligger ute med 50 stycken likadana i skatt och sociala vilket gör att hålet i min plånbok är 150 just nu. Tusen alltså. Man får ta alla påhugg man kan för att ha mat på bordet. Egentligen vill jag komma hemmifrån hur anspåkslöst som helst. Den jag vill komma hemifrån med är "lilla gubben". Sysselsättning: inte något som roar honom på hans villkor utan något vi kan göra tillsammans. Spelar inge roll om det är att sjunga flottarkärlek till dragspsel, hoppa hopprep eller vad fasiken som helst. Är inte så noga. Får jag bara gnälla lite grann så brukar jag hämta mig igen. Allt är ju relativt och slutsatsen beror på vad man jämför med. Ungeför som om man avskyr måndagar så kan man ju hitta något positivt i att måndag är den dag i veckan där det är längst till nästa måndag. Eller? Alltså "lilla gubben är fullkomligt nöjd med tillvaron och förmodligen mig också för annars så skulle han ha meddelat något annat. Det är väl positivt. Spik i foten? Jajamensan. Just nu lutar det åt att mata ankorna i alla fall.
CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 22:33) Alltså "lilla gubben är fullkomligt nöjd med tillvaron och förmodligen mig också för annars så skulle han ha meddelat något annat. Det är väl positivt. Spik i foten? Jajamensan. Just nu lutar det åt att mata ankorna i alla fall.  Jojo... Här är det så att gubben inte ens kan stava ordet R-O-M-A-N-T-I-K....och dessutom.. -"Sånt skit hålls dom bara med på film" (fast med ironi när han inser att han inte ens kan slå upp det...) ...men visst ligger det kanske nåt i att förväntningarna många gånger är lite orealistiska...livet är ju inte precis sådär vackert som det kan vara på film....  Och Rossi...jag är lite avundsjuk jag...skulle också vilja göra en sån tur.. När vi firade 15 år så åkte vi och tog en pizza och tog en promenad på stan.... Men vi gjorde NÅT iaf...det var inte illa det...
*solis*
03-05-2005, 23:37
 Kärlek kärlek underbar kärlek den är sååå härligt härligt
gammelnalle
05-05-2005, 19:31
CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 22:33) Fast egentligen vad jag vill och som Gammelnalle efterlyste. Så här är det. Jag jobbar hemma, vill komma hemifrån för att känna mig ledig. Tyvärr är en av mina största kunder dålig betalare och jag väntar på 100 laxar som jag inte fått. Jag ligger ute med 50 stycken likadana i skatt och sociala vilket gör att hålet i min plånbok är 150 just nu. Tusen alltså. Man får ta alla påhugg man kan för att ha mat på bordet. Egentligen vill jag komma hemmifrån hur anspåkslöst som helst. Den jag vill komma hemifrån med är "lilla gubben". Sysselsättning: inte något som roar honom på hans villkor utan något vi kan göra tillsammans. Spelar inge roll om det är att sjunga flottarkärlek till dragspsel, hoppa hopprep eller vad fasiken som helst. Är inte så noga. Får jag bara gnälla lite grann så brukar jag hämta mig igen. Allt är ju relativt och slutsatsen beror på vad man jämför med. Ungeför som om man avskyr måndagar så kan man ju hitta något positivt i att måndag är den dag i veckan där det är längst till nästa måndag. Eller? Alltså "lilla gubben är fullkomligt nöjd med tillvaron och förmodligen mig också för annars så skulle han ha meddelat något annat. Det är väl positivt. Spik i foten? Jajamensan. Just nu lutar det åt att mata ankorna i alla fall.  "Gnäll på du" Men TALA om för gubben ATT du vill göra nåt tillsammans MED honom... (jag TROR inte han har fattat det..) och låt HONOM bestämma VAD/VART (fast ge honom ledtrådar..) glöm ALDRIG att män är från Mars och kvinnor från Venus......
lillalind
05-05-2005, 19:46
Blir sååå avundsjuk!! Längtar mig grön efter skåne, bodde där ett tag och återvänder gärna... Finns det något mer underbart än kilometerlånga sandstränder, nyutslagen nypon blom och ljudet av vågornas brus?? Får man sen alltsammans i goda vänners sällskap så är lyckan gjord Åh vad jag längtar tillbaks!!!
CITAT (lillalind @ 05-05-2005, 20:46) Blir sååå avundsjuk!! Längtar mig grön efter skåne, bodde där ett tag och återvänder gärna... Finns det något mer underbart än kilometerlånga sandstränder, nyutslagen nypon blom och ljudet av vågornas brus?? Får man sen alltsammans i goda vänners sällskap så är lyckan gjord Åh vad jag längtar tillbaks!!! Ja, visst är här underbart! Jag älskar mitt Skåne och då blir man ändå lite hemmablind och ser inte allt det underbara. Jag vet inte vad som skulle få mig att flytta härifrån.
Bettson
05-05-2005, 20:07
CITAT (gammelnalle @ 05-05-2005, 20:31) CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 22:33) Har du också läst den? Den förklarade mycket, fast jag tror min gubbe är från Jupiter eller Pluto ellr nåt, för mallen stämde inte riktigt
CITAT (Bettson @ 05-05-2005, 21:07) CITAT (gammelnalle @ 05-05-2005, 20:31) CITAT (Bettson @ 03-05-2005, 22:33) Har du också läst den? Den förklarade mycket, fast jag tror min gubbe är från Jupiter eller Pluto ellr nåt, för mallen stämde inte riktigt  Oh, vad skönt att vi inte alla stämmer in i två futtiga mallar! I vår familj händer det rätt ofta att jag är från Mars och min man från Venus ... Fast ofta är vi på samma planet!
gammelnalle
05-05-2005, 20:57
VA???? CITAT I vår familj händer det rätt ofta att jag är från Mars och min man från Venus ... Fast ofta är vi på samma planet! Det tror jag inte....
CITAT (gammelnalle @ 05-05-2005, 21:57) VA???? CITAT I vår familj händer det rätt ofta att jag är från Mars och min man från Venus ... Fast ofta är vi på samma planet! Det tror jag inte.... Vilket är det du inte tror? Att vi är på samma planet eller att det ofta är jag som kommer från Mars och min man från Venus?
gammelnalle
06-05-2005, 08:43
CITAT (gammelnalle @ 06-05-2005, 09:43) Nu är du bra lustig Gammelnalle!!!! Ja, visst är vi olika men det behöver inte vara könsbundet. Varje människa är unik, så är det bara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|