Full version: Billiga beg. lysrör?
Malin Turinna
Satt hela kvällen igår och skolade om, ni vet ju, det går inte att slänga de små liven fast de blev ca. 300% fler än man planerat...
Nu måste jag har fler lysrör och vill inte betala hutlöst för nya.
VAR kan man hitta begagnade i Stockholm (helst i stan).

Hjäälp, måsta rädda mina bebisar! /Malin
TeliaNet
lysrör? lysrör sitter i en armatur.
om det är armatur du söker så kan du kolla på blocket.se.
om du nu har en armatur och söker lysrör till den så kan du ju kolla min signatur. laugh.gif
just TLD 840 är ett riktigt billigt rör, från ca 30kr för det minsta, med extrema livslängder, på upp till 60.000 timmar, och det är den som passar bäst till växternas fotosyntes.

lycka till
kerstin z5-6
Och hur bor du -lägenhet ? bakong ? har du sått perenner ??
Snart går de ha ute under frostduk dagtid ..
Boner
ÖoB i Haninge har lysrörsarmatur för 99 kr. Bauhaus i länna har för 125 kr.
Malin Turinna
CITAT (kerstin z5-6 @ 02-05-2005, 17:35)
Och hur bor du -lägenhet ? bakong ? har du sått perenner ??
Snart går de ha ute under frostduk dagtid ..

Jag bor i borätt och har dem i källaren där det är 17-18 grader. Orkar inte släpa ut och in allt för avhärdning än, det är mycket jobb ändå ju... sitter just å funderar på om jag ska orka omskola mina aklejor ikväll, gäsp. Och sen har jag sått ett 4 år gammalt frö som jag inte kommer ihåg vad det är. Pga åldern sådde jag nästan alla, och ALLA kom upp! Svårt att veta hur jag skall omskola dem när jag inte vet om de blir meterhöga eller pyttesmå. Skall kanske fota av fröhuset och plantorna som mommit upp och höra med er om ni kan gissa?

I alla fall, mer lysrörsarmatur behövs absolut!

Hälsar Malin
Malin Turinna
CITAT (TeliaNet @ 02-05-2005, 16:33)
lysrör? lysrör sitter i en armatur.
om det är armatur du söker så kan du kolla på blocket.se.
om du nu har en armatur och söker lysrör till den så kan du ju kolla min signatur. laugh.gif
just TLD 840 är ett riktigt billigt rör, från ca 30kr för det minsta, med extrema livslängder, på upp till 60.000 timmar, och det är den som passar bäst till växternas fotosyntes.

lycka till

Hej!

Kul att se att du inte kan hålla dig från ljuset i alla fall... smile.gif Tur för oss, som har så många frågor!

Tror jag skall försöka med bauhaus, de verkar ju billiga (tack Boner)!

Hälsar Malin
kerstin z5-6
Aha -fattar -min gamla metod -ja du , då är det mer lysrör o hållare som gäller
Fota gärna sådden -har nån här sått dem brukar de gå att känna igen :9
Tesa
Man kan fråga på en elfirma eventuellt...de har ofta sånt de bytt ut som bara skall kastats ändå...billigt eller gratis kan man få dem...kaffebröd till fikat kanske??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon