Helen B
I helgen gick min man ner i matkällaren för att hämta något. Ett SKRIK (av fasa) och ett långt neeeeeej hördes från honom. 2 liter frityrolja har alltså runnit ut. mad.gif sad.gif Vi har ingen aning om när frityrmaskinen välte.... Golvet har skurats och skurats och skurats igen med både ajax och såpa. Golvet är målad cement.
Oljan är inte riktigt borta ännu så jag undrar om ni tror att man kan ta fettavlösare som man har till bilar eller förstörs golvet totalt då eller kommer det att stinka biltvätthall för all framtid i vår matkällare?
wacko.gif rolleyes.gif
Någon som har tips att ge?
Mycket tacksam för svar wub.gif wub.gif
Reserv
Det är inte alla avfettningsmedel som stinker bilhall. rolleyes.gif Men hade det varit hos mig, så hade jag tagit avfettningsmedel på en gång efter att först torkat upp med trasa. LÖycka till!
Lassila
Dränk på ett kilo salt och låt det ligga en timme eller så, det är så man gör i kök när man spillt. sen bara att skura av med såpa.
netaave
Koncentrerat handdiskmedel och många vattenbyten.
hera
CITAT (Lassila @ 02-05-2005, 16:03)
Dränk på ett kilo salt och låt det ligga en timme eller så, det är så man gör i kök när man spillt. sen bara att skura av med såpa.

så sant ,så sant .
Salt fungerar jätte bra ,om inte är det oxå bra mot halkrisken för det blir ju
väldigt halt av olja
Helen B
CITAT (Lassila @ 02-05-2005, 16:03)

Att vi inte tänkte på det........Jag vet inte hur många hushållsrullar det gick åt till all olja rolleyes.gif
Bra tips till framtida oljespillningar biggrin.gif
Jag tror att jag får testa med avfettningsmedlet. Det är ett tunt tunt lager olja kvar på golvet som jag inte tror att saltet tar.
Tack för tipsen! wub.gif
*lena:-)*
Nånstans..(vart vet jag inte)läste jag att man kunde ta upp spilld bilolja med kattsand. Någon med kattsanderfarenheter som kan verifiera detta? blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon