Bettson
Det finns så mycket livsvisdom, humor, bjuda på sig sjävlmentalitet, värme omsorg och jag vet inte vad bland alla de som skriver här på Odla.

De flesta är ju begåvade med lite skrivklåda också.

Kunde vi inte ta och göra något av det.

Jag tänkte så här. Det finns rätt mänga kul historier här och mycket kul kommentarer. Myckna skrivna grodor mycket kloka saker, men framförallt mycket humor.

Tänk om vi kunde göra typ en presentbok till Jul o låta överskottet gå till världens barn.

Jag har själv haft en sådan tanke länge men tyvärr så är jag inte så språkligt begåvad samt att jag inte har tid. Så de där planerna blir aldrig verklighet.

Ifall ni skulle tycka det vore en bra idé så skulle vi behöva en
redaktör, ett par lektörer samt illustaratörer.

Osså massor av historier.

Kan det va nåt??? wub.gif
Ciczi
Det tycker jag låter skitroligt!

Ciczi
farbror B
Man kan tänka sej flera avdelningar i boken, Trädgårdsminnen, Barndomen, Historier mm.

Tycker också det låter som en galet bra idé.

Annat tips är att vi röstar fram en "månadens" bild också, så vi kan göra en egen väggkalender ODLA 2006
Bettson
Ungefär vad jag också tänkt farbror B.

Fast olika kapitel med olika inrikting. Fast jag hade nog tänkt en enkel ritat illustration med pratbubbla att illustrera galenheterna med.

TItel ungefär "Rapport från en hängmatta", det finns ju så kallade rapporter i samma genre med andra utgångpunkter.

Fast intresset verkar inte vara så stort. Undrar hur många som skulle våga bjuda på en story. Eller bara korta lustiga kommentarer.

Kommer ihåg den om jordgubbarna tex. Det var visst en tidningsartikel som talade om att jordgubbar stimulerade sexlivet.

Ganska om gående kom kommentarern "Hur många kartonger sa ni man skulle äta".

Det finns så många rader man drar på smilbanen åt och det skadar ju ingen med ett gott skratt. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ibland skrattar man för att man är glad, ibland för att man behöver bli glad.

wub.gif
renate
Ingen dum idé,om vi alla hjälps åt så kanske......det behöver ja inte bara var skämt...........lite storys och berättelser..........som ett kåseri....Ett försök dugar,jag har inte det skrivna ordets gåva,(som det låter) men önskade att ha det. Men det finns många här på forumet som är väldigt bra på att skriva.
ninnisky
Har en inneboende skrivklåda och ställer gärna upp om jag kan bidra. Tyckte iden med kalender var lysande. Visserligen finns det många olika på marknaden. Men, en med svenska bilder, tagna av delvis amatörer med odlarglädje, kärlek till djur och natur, det ställer jag väldigt gärna upp på rolleyes.gif rolleyes.gif
netaave
Kul idé wub.gif
*solis*
Härlig ide wub.gif
zaaritha
Mycket bra ide´!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon