Dzad
Toppade mina svartöga för en och en halv vecka sen eller så. Alla har förgrenat sig fint men sen någon dag har den största fått jätte hängiga mjuka blad. Tror nog jag bevattnat ganska bra och som förut.
Tidigare har de fått mjuka o hängiga blad efter mycket värme och sol samt kanske lite torr jord då det stått i fönstret, men de har alltid tagit sig till nästa dag eller ännu snabbare.
Den har förgrenat sig på ett par ställen... gav den växtnäring kanskenågon dag innan det hände. Inte var väl det dåligt eller?
Möjliga orskar är alltså: för lite vatten, näring vid fel tidpunk, för mycket vatten eller för varmt för länge (dock är det sista inte så troligt då jag inte tycker att det varit så jätte soligt på sista tiden). Vad tror ni jag kan ha gjort fel?
kerstin z5-6
för varmt -de har nog stagat sig till imorron smile.gif
Dzad
Får väl hoppas det! rolleyes.gif

Har alltså inte sett några framsteg sen ett par dagar sen då det blev så där.
Dzad
Nep. Inte bättre idag heller. Bladen hänger liksom 90 garder ungefär och är lite skrynkliga, men ändå mjuka.
kerstin z5-6
har du haft för stark näring eller övervattnat/torkat ut ? nåt av dem är det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon