Maria zon 6
03-05-2005, 08:45
Jag har 10-12 stora krukor med Höstflox på gång. De har kommit upp ca 5 cm och ser ut att ha tagit sig riktigt bra. Nu när de har grott så undrar jag hur pass känsliga de är för kyla? Ska jag fortsätta ha dem i "vanlig" rumstemperatur eller mår dom godare av att vara i källaren tillsammans med frösådden? I källaren håller jag ca 14 grader och hela rummet är fullt av lysrörsarmaturer. Det är väl fortfarande för kallt för att plantera ut dem här i zon 6? Både jag och floxen är tacksamma för svar!
Har du skolat om dem en och en i egna krukor? Det låter som en bra temperatur nere i din källere så ränner de inte i väg och blir lankiga. Du måste avhärda dem innan du kan plantera ut dem och utplantering är säker först när risken för frost är över.
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
03-05-2005, 18:18
Du har planterat perennknölar antar jag -ställ dem ute på dan o i garage eller liknande nattetid

konka konka
Alt källare är ok det med
Maria zon 6
04-05-2005, 08:27
Tack snälla för snabba svar! Ska genast flytta ut floxen härifrån arbetsrummet, här är det nog på tok för varmt har jag förstått.
Tack å bock!
//maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.