rosita
jag ska odla sockerärter, spritärter och brytbönor och är tacksam för alla tips om klätterstöd. Ärterna är redan sådda i rader, men bönorna ska ju inte i jorden förrän det blivit lite varmare. huh.gif
Lady Hamilton
Hönsnät kan du arrangera lite som du vill o du kan använda pinnar som stadga
Eleanor
Jag brukar göra "indiantält" av sly som ändå ska tas bort. 5-6 pinnar sätts i en ring & snöras ihop i toppen & jag virar natursnöre eller liknande material kors & tvärs runt "tältet" så att ärtorna/bönorna har något att klänga sig fast i. Vansinnigt läckert för blomsterbönor & luktärtor. wub.gif
Wera
Jag har gjort torn av vide , som jag flätat ihop. Håller i många år och ser snyggt ut!
Grönblomman
Själv köpte jag bönnät! laugh.gif
rosita
CITAT (Grönblomman @ 07-05-2005, 00:00)
Själv köpte jag bönnät! laugh.gif

Finns det speciella bönnät? Hur ser de ut och var hittar jag dem?
Det blir nog nät (hönsnät eller bönnät) jag måste ha till ärterna som redan är sådda i rader, men till brytbönorna ska jag göra "pyramider" av bambu, eller indiantält.
TACK för alla tips!
Grönblomman
Jag köpte mitt på coop, kommer inte exakt ihåg hur mycket det kostade, men det var mycket billigt. Det var ganska finmaskigt, med grönt nät som inte var så hårt, gjort i mjuk plast.

Hönsnät fungerar också utmärkt, och jag skulle hellre tagit det, men jag får inte sätta upp ett enda staket i landet här sad.gif ...

Pyramider ska jag också göra! Köpte massor med bambu igår laugh.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon