Full version: Klätterros
Louise i Göteborg
Är det nån som kan tippsa om en riktigt långklättrare. Jag har ett långt plank i ost-västlig rikning där jat bara kan planter i den östliga ändan men gärna vill ha rosor på en stor del av planket. Inser att rosen kommer att söka sig till södersidan, dvs grannens sida men det gör inget.

Med hög menar jag minst 7-8 meter och jag har redan Helenea 'hybrida' och Kifsgate. Nå'n som odlar något intressant där ute?
Åsa E
Flammentanz blir stor men kanske inte 7-8 m.
New Dawn kan också bli stor, det finns en jätte i Trädgårdsföreningen i Gbg som du kanske har sett?
Kajsa
Honungsrosorna Aksel Olsen och Lykkefund kan båda bli 7 m, zon 3 rosor.
Christina i Taxinge~
'Kiese', 'Venusta Pendula' , 'Polstjärnan', 'Excelsa' vet jag kan bli mycket höga - åtminstone i din zon och med goda betingelser smile.gif
Louise i Göteborg
Ännu en helenea/honungsros är ju en lösning, men lite lika de jag har. Detta gäller Venusta Pendula och polstärnan och de botaniska longicuspis, filippis osv.

Excelsa med massa gödning då? New Dawn dito - klart intressant...

Men Kiese har jag aldrig sett i verkligheten, enligt LÅG blir den bara 3 meter. Har du andra erfarenheter, den såg trevlig ut på bild.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon