Maria i Helsingborg
Rabarberkompott (rabarber, vanliljstång och råsocker) + 1 stor klick grekisk yoghurt pudrad med malen kanel + några skållade hackade mandlar = MUMS-FILLI-BABBA smile.gif
yla
ojoj de e ju alldeles väldigt va fort de går därnere
minhar iallafall kommit upp litegranna
väntar me spänning ska göra rabarbermarmelad i år
Maria i Helsingborg
Jo du lilla o......det hade kanske varit en god idé att flytta ner - till familjen.....och mig biggrin.gif...... för här händer det saker!
yla
CITAT (Maria i Helsingborg @ 04-05-2005, 14:42)
Jo du lilla o......det hade kanske varit en god idé att flytta ner - till familjen.....och mig biggrin.gif...... för här händer det saker!

jaa fast jag har ju resten av familjen häruppe så jag slits itu
men rabarberna dom e på g o nästa vecka kanske de går o göra en burk marmelad rolleyes.gif
Evin
Jag gjorde drink på mina späda rabarber ikväll...
allt enligt receptet i systembolagets tidning
1 person

sockerlag (lika delar vatten som socker)
limejuice
rabarber
vaniljvodka (ca 4 cl)

mycket mumsigt
*Felix matte*
Säger bara... Sverige är avlångt! sad.gif
Lajo
Och jag har gjort rabarberpaj med vaniljsås idag. Gud va' gott med egna färska rabarber! tongue.gif
Lasse
Åsa, mälardalen zon 2
Idag har även jag gjort rabarberpaj, den blekta rabarbern var ju så stor att jättehinken hade börjat lyfta från marken. Även hunden tyckte pajen var god (hon verkar inte bry sig om att det är lite surt jag sockrar mindre än vad det står i recepten).
Rossi
Och jag gjorde jättegod rabarberkräm i helgen!

Vi var bortbjudna både i lördags och i söndags och fick rabarberpaj till dessert båda dagarna!

Rossi
Skåne zon 1
Yin o Yang
Hos mig är det nog dags för första rabarberpajen på lördag elelr söndag wub.gif , dvs 21-22 maj.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon