|
Ja, idag blev det officiellt att Glamour ska repriseras på TV4+, efter protester från tittare att detta program tagits bort ur tablån. Och då är det väl inte mer än rätt att en kvalisortsserie som Kvinnofängelset också ska visas igen?  Programmet hade ju, om inte annat, en fenomenalt vacker signaturmelodi, där det sjungs om vackra rosor  Dessutom ett välkommet avbrott jämfört med alla moderna serier med flera lager smink, botox-ansikten, etc. Äkta människor  Kvinnofängelsets fanklubb har för ett litet tag sedan startat en namninsamling, för att återigen försöka få in Kvinnofängelset i tablåerna. Om inte på TV4, så kanske på TV4+. Där är ju ändå stora hål i tablån.  Så, gå till http://www.kffk.nu/ och skriv på du också  Vill för ordningens skull påpeka att jag själv inte är med i Kvinnofängelsets fanklubb, men, jag vill gärna ha en repris.
Ärligt talat så har jag inte sett ett enda avsnitt av serien. Jag visste inte ens att det var nåt sevärt.
Anki på Öland
03-05-2005, 21:19
Hrm, ser den gärna en tredje gång. Har sett alla avsnitten båda gångerna - svårt att sluta när man börjat se den. (som alla andra serier antar jag) Har också skrivit på! Anki
CITAT (Reserv @ 03-05-2005, 22:17) Ärligt talat så har jag inte sett ett enda avsnitt av serien. Jag visste inte ens att det var nåt sevärt.  Åh, din LYCKOST!  Tänk att ha HELA serien OSEDD framför sig, vilken fantastisk framtid  Bra gjort Anki!  Själv har jag också sett hela serien i stort sett 2x. Turligt nog är jag rätt glömsk, så jag kan nog få stort nöje av en tredje gång.
wolkenkrabber
03-05-2005, 22:34
självklart att man skriver på, minns när man inte kunda sova kollade man på kvinnofängelset, man fastnar för karaktärerna, tv4 har ju sagt att det inte ska gå igen, men jag tror jag läste om att när det slutde sändas i england vart det uppror av fansen så dem tog tillbaka det, hoppas dom sänder på en mer human tid om det skulle sändas igen
Ja, egentligen borde det ju sändas på, tja, förmiddagen. Med tanke på att det gått på natten förr. Själv har jag inte tid att se på förmiddagar, men man kan ju banda om man vill. Och en ny publik kan nås.
farbror B
04-05-2005, 08:11
Ja, har man inget annat att kasta bort en så stor del av sitt liv på, så...
*Felix matte*
04-05-2005, 08:21
Visst har jag följt och sett vartenda avsnitt av Kvinnofängelset då den gick första varvet  tänker dock inte se om den... mitt minne väcks alltför lätt om jag ser om och då är det inte kul när man vet handlingen framåt... men så klart önskar jag att den sänds i repris, för er som gillar att se den en gång till och inte minst för dem som missat den verkligen sevärda serien. Glamour ser jag numera bara nån gång då o då...(maken ser alla) anledning till det är att vi ligger mer än två år efter USA och jag brukar ta en titt på hemsidan...läser lite och ser vad som kommer att hända. Självklart tycker jag att Glamour ska fortsätta... den lär vara världens mest sedda serie.
gillar kvinnofängelset o såg det då första gången men ser nog inte om de för även jag kommer ihåg allt för lätt o då e de inge kul o se när man vet vad som ska hända men ni som inte sett de kan jag rekommendera att se det
Försöker att undvika alla serier som jag riserar att fastna för. Har därför inte heller sett så mycket som 1 minut av den serien.
Illa nog att jag fastnade för Cityakuten för flera år sedan. När den går är jag slav!
netaave
04-05-2005, 09:57
Den enda dagserie jag har tittat på är "Tillbaka till Aidensfield" mest av nostalgiskäl, musiken, kläderna, örhängena på pubvärdinnan, allt som jag haft och gillat som ung.
CITAT (Ewa L @ 04-05-2005, 10:55) Försöker att undvika alla serier som jag riserar att fastna för. Har därför inte heller sett så mycket som 1 minut av den serien.
Illa nog att jag fastnade för Cityakuten för flera år sedan. När den går är jag slav! samma här står de avsnitt si o så av förton då tittar inte jag heller men ibland så fastnar jag ändå o just nu e de LOST som jag följer på onsdagar o de e ikväll yippieeeeeeee
CITAT (oldwolfie @ 04-05-2005, 11:01) CITAT (Ewa L @ 04-05-2005, 10:55) Försöker att undvika alla serier som jag riserar att fastna för. Har därför inte heller sett så mycket som 1 minut av den serien.
Illa nog att jag fastnade för Cityakuten för flera år sedan. När den går är jag slav! samma här står de avsnitt si o så av förton då tittar inte jag heller men ibland så fastnar jag ändå o just nu e de LOST som jag följer på onsdagar o de e ikväll yippieeeeeeee  Visst, glömde att jag också är "lost" på LOST. Däremot tittar jag aldrig live, spelar in (oftast sent på tisdagskvällen) och power-tittar = utan reklam.
CITAT (Felix matte @ 04-05-2005, 09:21) men så klart önskar jag att den sänds i repris, för er som gillar att se den en gång till och inte minst för dem som missat den verkligen sevärda serien.  Ja, och tänk bara på alla stackare som kom in "mitt i serien" och alltså inte fått se början. Bara det är ju skäl nog att repriseras tycker jag Chanserna till en repris kanske inte är så stora, men, serien lär vara rätt billig så allt hopp är inte ute. Jag ser inte på så många (långa) serier numera, följde Twin Peaks första gången den gick, nästa serie jag följde var KF. I övrigt har jag inte tålamod för serier längre än 3-4 avsnitt tycks det, brukar slötitta på en del komedier dock, Simpsons exv. Samt nyheter, debattprogram och sport osv. Nu senast följde jag Lost, men har tappat sugen de senaste avsnitten. Får försöka titta ikapp nån dag.
zaaritha
05-05-2005, 21:51
"Glamour" har jag ledsnat totalt på! Inte sett på ca två år! Händer ju inget! "Kvinnofängelset" är realistiskt, eller--det var--i början! Tyckte det spårade ur lite mot slutet!? "Oz", är en jättebra serie om fångar, otäck, realistisk.... Går i repris på ZTV nu............ En av huvudpersonerna i "Oz", är med i "Lost"....
Glamour har jag ingen åsikt om, kan nog inte ens identifiera serien om man visar den för mig. Och ja, Kvinnofängelset kanske spårade ur lite mot slutet (eller, typ, näst sista säsongen eller så), men det slutade ändå med flaggan i topp  . (sista säsongen var bättre än näst sista) Oz har jag tittat väldigt lite på. Har haft svårt att fatta sympati för någon. Blir mest bara förbannad. Realistisk, ja, den verkar realistisk. Och välgjord.Men den är inte mysig. Och KF är mysigt  (och realistiskt, men, inte alls på ett dokumentäraktigt sätt, på ett mer teatraliskt plan)
wolkenkrabber
05-05-2005, 23:13
CITAT (Pirum @ 06-05-2005, 00:05) Glamour har jag ingen åsikt om, kan nog inte ens identifiera serien om man visar den för mig. Och ja, Kvinnofängelset kanske spårade ur lite mot slutet (eller, typ, näst sista säsongen eller så), men det slutade ändå med flaggan i topp  . (sista säsongen var bättre än näst sista) Oz har jag tittat väldigt lite på. Har haft svårt att fatta sympati för någon. Blir mest bara förbannad. Realistisk, ja, den verkar realistisk. Och välgjord.Men den är inte mysig. Och KF är mysigt  (och realistiskt, men, inte alls på ett dokumentäraktigt sätt, på ett mer teatraliskt plan) kan v'l itne säg att kvinof'ngelset var så realistiskt, folk dog ju av ingenting o vart mentalt sjuka av ingenting
zaaritha
05-05-2005, 23:19
Vidhåller att "Oz" är realistiskt för att vara amerikansk serie! Engelska serier brukar vara bättre!!
 Nu kan säkert nån få för sig att jag inte äger nån TV, men det gör jag. Men vad är Oz? Inget som jag nånsin hört talas om, Glamour, jovisst men inte Oz.
zaaritha
05-05-2005, 23:55
Har gått på TV3, nu på ZTV.
Serier som Oz och Bad Girls, exempelvis, är naturligtvis mer moderna och med andra krav på hur realism skildras än Kvinnofängelset. För övrigt tänker jag inte ge mig in på en diskussion huruvida Kvinnofängelset är bra eller inte, jag menar att de som vill se en repris kan skriva på listan, de som inte vill se en repris behöver inte göra något alls  Och ja, engelska serier brukar vanligen vara bättre än amerikanska. Visas som tur är en del engelska i svensk TV, men jag skulle gärna se fler australiska serier i Sverige, eller varför inte franska, tyska, italienska serier också. Blir lätt för mycket amerikanskt, eller engelskt.
Bumpar upp den här tråden!  Imorgon ska det diskuteras på allra högsta nivå med TV4, då ska det framföras önskemål om repris. TV4 är inte TV4 utan KF! Måhända får vi nöja oss med repris i TV4+, TV400 och allt vad det heter...men ändå!  För visst har väl TV4 tappat på nattkröken numera? Exakt. Och det är bristen på Kvinnofängelset som fast punkt i nattmörkret som ligger bakom nedgången. Så, skriv på namnlistan här : http://www.kffk.nu/namninsamling.phpMer info från Expressen här : http://www.kffk.nu/bilder/Expressen_060326_1.jpghttp://www.kffk.nu/bilder/Expressen_060326_2.jpgSpydiga kommentarer undandbedes, vi KF-tittare har hört allt förut  Vi vet att det inte är mainstream att se på serien.  Sandy Edwards. Juliette Binoche, släng dig i väggen! Här är originalet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|