Malin Turinna
Hej!

För 4 år sedan plockade jag frökapslar i en vacker trädgård.
Man tror man inte ska glömma, de var ju så vackra, men 4 år senare kom jag ihåg alla utom dessa... Jag sådde nästan samtliga, för att de var så gamla, och ALLA kom upp wacko.gif

Nu ska de omskolas, men det är lite svårt när man inte vet om de ska bli meterhöga eller pyttesmå!

Kan ni hjälpa mej att gissa?
Tack /Malin

Sylvia
Nej, det är svårt att gissa på s¨å små plantor. så du får skola om och låta dem växa tills man kan se vad det ska bli! tongue.gif
Thea
hmm, fröställningarna kanske ser ut lite som Blågull? Obs: detta är bara en vild gissning smile.gif
Malin Turinna
Blågull... jag tänkte också på det ett tag, fast växer inte de blommorna mer på en lång stängel? Och de har ju flikiga karaktärsblad, på dessa ser karaktärsbladen ut precis som hjärtbladen...

?/Malin
kerstin z5-6
Kan vara mkt det där -perenn ? är du säker på det ?
tror inte jag sått den , men det säger ju inget särskilt -pipört ?
Reserv
En sak är i alla fall säker, plantorna är inte blågull. Blågullsplantorna påminner lite om ormbunkar. rolleyes.gif
Malin Turinna
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-05-2005, 19:07)
Kan vara mkt det där -perenn ? är du säker på det ?
tror inte jag sått den , men det säger ju inget särskilt -pipört ?

Nej, inte säker på något! Bara att jag oftast gillar blå, rosa eller vita blommor... Hur ser Pipört ut Kerstin?
kerstin z5-6
Då är det inte den ... den är röd
Min andra kvalificerade gissning smile.gif.. jag ser inte riktigt bladen .. är de tydligt "ådrade"-fårade-kanske -campanula lactiflora -mjölkklocka -rosa vita eller blå -blomställning stämmer
Ser ut såhär
nina L
en villd gissning "ulleternell"?
Airamya
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-05-2005, 19:07)
tror inte jag sått den , men det säger ju inget särskilt -

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Joooo, Kerstin, det gör det!!!! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon