Full version: Stjärnpelargon
lena:-)
Vilken stjärnpelargon kan detta vara? Jag har gått igenom hela listan på pelargonsällskapet och det närmaste jag kommer är PAC Fireworks Cherry White. Någon klok tanke om detta? wub.gif Finns ytterilgare en bild i albumet: okänt i rabatten

Fenja
Försök att ta en bild på en helt utslagen fräsch blomma så att man kan räkna kronblad och eventuella ojämnheter på dem så är det lättare att artbestämma.
Mvh
Fenja
Jasså minsann biggrin.gif duger detta kortet..eller skall jag vänta tills fler blommor slår ut???? wink.gif

Margith
CITAT (lenasch @ 04-05-2005, 18:21)
Någon klok tanke om detta?

Njaa, om jag har någon klok tanke om detta vet jag väl inte, men jag har en tanke iaf sleep.gif
Jag tycker att Fireworks Cherry White verkar vara en väldigt bra gissning. Det enda alternativ jag kan komma på skulle isf vara Gemini. Rockdala har haft den i ganska många år och den är förvillande lik. Men som jag minns det har den mer vitt på färre kronblad... men jag kanske minns fel.. wink.gif
Det är tyvärr många år sedan min Gemini gick till pelargon-himlen.
Muguet
Jag har ingen aning men den var vacker jag har en viss svahet för stjärnpelargoner. Men gå också in på http://www.alltomtradgard.se/gardeninglist...ion.php?list=21 där kan man söka på färg osv.
lotta_
Jag har en pelargonstickling vars bladverk ser ut som på din bild. På lappen som är nedstucken i krukan står det "Pelargon - Grafitti fire - röd".

Har sökt på nätet för att få bekräftat att namnet stämmer, men har inte hittat någonting.
Fenja
CITAT (lenasch @ 04-05-2005, 19:24)
Jasså minsann biggrin.gif duger detta kortet..eller skall jag vänta tills fler blommor slår ut???? wink.gif

Mycket bättre bild, tack! biggrin.gif Men PAC Fireworks Cherry White ser ut att ha färre kronblad... jag ska kolla lite i litteraturen i bokhyllan så återkommer jag.
Mvh
Fenja
Samma pelargon ny blomma rolleyes.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon