lena:-)
Skulle fixa lite kvällsmat...Ovanligt städad köksbänk wub.gif
*Felix matte*
Jag skulle aldrig orka se en bänk med så mycket "grejs" på... min bänk ska vara putsad och tom så när som på ett knivblock och en matberedare. tongue.gif
ninnisky
min bänk måste också vara nästan tom, knivblocket har dispens tillsammans med höganäskrukan där smörkniv, osthyvel och en sax bor...
Mina nya ekbänkar är så vackra ..... så där får ingenting stå. wub.gif wub.gif
Allt annat ryms i skåpen
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
pejori
ser ut som en trivsam diskbänk wub.gif wub.gif
man har det framme som man använder mest smile.gif
knivar sticker jag ner mellan spisen och skåpet brevid, så knivblock går bort här rolleyes.gif
men jag blir glad av att komma upp på morgonen utan disk på smile.gif smile.gif wub.gif
Tesa
Ja...sådär ser min diskbänk också ut ibland...ca en kvart om dan...resten av dan känns det som om bänken inte ser ut alls...
Här äts det i parti och minut och jag har annat att göra i livet än ta hand om disk och putsa diskbänken...Jag röjer ordentligt nån gång om dan...och barnen tar nån vända med...men det är ett evighetsarbete...
Men naturligtvis önskar jag att min bänk också bara hade ett knivställ och en kruka med slevar...Och det har den faktiskt ibland...på julaftonsmorgonen...
pejori
HA!!!!! ungar kan få en diskbänk att se ut som jerusalems förstörelse på tio minuter smile.gif smile.gif smile.gif
det är bara att blunda wub.gif
*solis*
Härlig levande köksbänk:den visar att :här lever vi smile.gif
Blomstertanten
Oj, vilken välstädad diskbänk ! ohmy.gif

Lovar att min inte är så där tom ! tongue.gif
gammelnalle
CITAT (Blomstertanten @ 05-05-2005, 21:21)
Oj, vilken välstädad diskbänk ! ohmy.gif

Lovar att min inte är så där tom ! tongue.gif

VA=====++????

du bara lover och lover
Rossi
Oooops! Nja, jag är ju ingen pedant i och för sig men som tyskarna säger: Ordnung muss sein!

Nu är vi bara två så det är lite lättare att hålla ordning då jämfört med om man har små kottar.

Här är arbetsdelen av vårt kök:

Lilla Selma
Jag har också en böksbänk!! Lyckas oftast inte hålla ordning på köksbänken längre stunder än över natten.... wacko.gif wub.gif

Jag tycker att det är sååååå tråkigt att stå i köket och röja - Fridolf är likadan, så det får vara rörigt!

Gott att vi båda är likadana - då kan ingen tjata på den andra...

Hälsar slarv-Selma
Sulawesii
Jag tycker att det är svårt att undgå dom dära krukorna i diskhon......
Oj, ser ni inte penseln som ligger bakom gödelflaskan..jag målade pallkragarna röda rolleyes.gif
Önskar, önskar att jag hade en välpustad och ordningsam diskbänk..ett välpustat liv och en välpustad trädgård...men man skall ju sträva efter något...En sak är konstig emellertid. Vart är alla manliga inlägg? Vad jag kan se så är det bara gammelnalle som kommernterat Blomstertanten. Har inte män intresse av diskbänkar och isåfall varför wink.gif wink.gif
?
Sulawesii
Jag tror inte att dom fattar att din diskbänk är stökig. Det gjorde inte jag heller förrän andra började göra inlägg i din tråd! tongue.gif
wolkenkrabber
ovanligt mkt på diskbänken på denna bild med de flesta är inneboende på den

http://img.photobucket.com/albums/v212/kri...er/DSC03043.jpg Bild

en diskbänk ska inte vara naken men det ska även finnas ytor att jobba på
Susanne i Linköping
Fyyy på sig wolkenkrabber, din bild är alldeles för bred,
nu måste man scrolla i sidled för att läsa texten i vissa
inlägg ovan. Minska ner din bild och redigera inlägget! ohmy.gif
blink.gif Har det stått Böksbänkslänk hela tiden ??? wacko.gif Kan problemet för mig kanske vara synmässigt ...jag kanske inte ens ser oordningen wub.gif wub.gif
Biggan_
Trodde namnet hade att göra med att det var bökigt biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det ser så ut hos mej med ibland hmm...oftast, nja ibland tongue.gif tongue.gif
Biggan rolleyes.gif
Lilla Selma
Tycket också att "böksbänk" var såååååå vitsigt! laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif

Skrattar Selma glatt
zaaritha
Här står diskmedel, växtgödning, kaffesumpssamlare, vattenkanna och
burk att hälla ouppäten kattmat i. Den töms ute varje dag, förstås!!!
blink.gif nyfiken.vad gör du med sumpen?

rolleyes.gif
zaaritha
Sumpen--ja, den "ger" jag rosorna! Vet ej om det gör nytta, men äldre människor anser det.............
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon