Full version: ogrsfrn
AnnaMaria
Hej sommartorparn!
Det var just med tanke p ogrset jag kom p att jag kunde lgga komposten p grsmattan. Jag har ju ingen aning om vad den innehller. Med tanke p hur resten ser ut hr omkring har jag listat ut att fregende gare inte hade en susning om trdgrd... Drfr vill jag absolut inte anvnda komposten i rabatterna jag ska anlgga. I grsmattan dremot tnkte jag att ogrs kommer att klippas ned regelbundet. Det finns inga rotdelar i komposten (de har jag tagit bort) men jag gissar ju p tistelfr och snt. Maskrosor finns det redan s mycket i grsmattan att 1000 mer eller mindre spelar ingen roll...

Jag vill ju inte grna slnga bort komposten. Andra anvndningsfrslag mottages tacksamt.

Maria
Sommartorparn
Om du har en grsmatta dr det inte str s mycket med ytterligare ogrs s gr det ju inget. Vissa ogrs klarar ju klippning ganska bra, exempelvis maskros, grodblad, etc......

Jag tycker sjlv det r svrt att hitta anvndningsomrden till min ogrsfriga kompost. Lgger den runt nyplanterade buskar och har ett fasligt sj med ogrsrensningen. Kanske man ska gra en kompost-trda dr man brer ut det hela och gr och hackar regelbundet under en ssong? Ibland fr jag rdet att inte lgga ogrs i komposten, men d skulle jag inte ha ngot kvar att kompostera.....
wacko.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon