Rossi
Gissa vad vi har gjort idag!!!!

Ja, just det! Köpt tre nya pioner! Vi kunde inte bärga oss till söndag när vi skulle till Åbergs - speciellt inte som vi hittade fina pioner som är mer än hälften så billiga som på Åbergs. Kan mycket väl tänkas att Åbergs exemplar är kraftigare men vi har ingen brådska (har ju "bara" 15 andra pioner i trädgården smile.gif ) och det finns faktiskt knoppar i de plantor vi köpte.

Det blev en luktpion Red Magic, en bondpion (fast Åbergs kallar den för luddpion) Mollis och en vit bondpion.

Vi får dela med oss av bilder på våra små älsklingar så småningom!
Maria i Helsingborg
Ja, jag kan ju aldrig bärga mig så om jag inte har helt fel.......

....är de dessa, va?

En blir jö rent sjug av längtan wub.gif
Jag vill OCKSÅ ut och shoppa!
Rossi
Jaaaaa! Visst är det de pionerna! biggrin.gif Är det dina egna som du har fotograferat?

Visst är Red Magic helt underbart fin? Den köpte vi på Skåneplantor för enbart 49,90! Med knoppar!
Maria i Helsingborg
Ja, de är alla mina och BLOMMAR JUST NU! Ha ha, nä det var lögn bägge delar men jag tror nog att jag hörde någon i zon 6 som satte kvällsteét i halsen sleep.gif

Jag var ju tvungen att kolla upp vilka du köpt och tog nätet till hjälp. Ursnygg röd färg på magic! Vilket superpris!!!! ohmy.gif
Rossi
CITAT (Maria i Helsingborg @ 04-05-2005, 22:37)
Ja, de är alla mina och BLOMMAR JUST NU! Ha ha, nä det var lögn bägge delar men jag tror nog att jag hörde någon i zon 6 som satte kvällsteét i halsen sleep.gif

Jag var ju tvungen att kolla upp vilka du köpt och tog nätet till hjälp. Ursnygg röd färg på magic! Vilket superpris!!!! ohmy.gif

Ha, ha, ha! De i zon 6 är väl ute och stagar upp sina riddarsporrar!! biggrin.gif biggrin.gif

(Sagt med glimten i ögat så att ingen blir arg .....)
fruberglund
Ahhhh...den röda var ju helt underbar...nu får jag nog lite pion-habegär smile.gif

Bara att lägga till på önskelistan!

Köpte en på Odla i år, ska bli kul att se hur den blir i framtiden smile.gif
Ciczi
Jag vill också HA!

fast mest vill jag ha större trädgård så att jag kan få tillfredsställa mitt HA-begär.

Ciczi
Betty
CITAT (Rossi @ 04-05-2005, 22:41)
CITAT (Maria i Helsingborg @ 04-05-2005, 22:37)
Ja, de är alla mina och BLOMMAR JUST NU!  Ha ha, nä det var lögn bägge delar men jag tror nog att jag hörde någon i zon 6 som satte kvällsteét i halsen  -_-

Jag var ju tvungen att kolla upp vilka du köpt och tog nätet till hjälp. Ursnygg röd färg på magic! Vilket superpris!!!!  :o

Ha, ha, ha! De i zon 6 är väl ute och stagar upp sina riddarsporrar!! biggrin.gif biggrin.gif

(Sagt med glimten i ögat så att ingen blir arg .....)

Ja jag höll då på att sätta kvällsteet i vrångstrupen! ohmy.gif
Några få av mina pioner har nätt och jämnt börjat visa sig som små spröt i jorden.

Staga upp våra 2-meters riddarsporrar behöver vi inte göra än på ett tag - men sen, i sensommar - då måste vi staga upp dem! tongue.gif laugh.gif
AnnammA
Pionbegär!!! wub.gif wub.gif wub.gif

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon