fruberglund
...man är gravid och vaknar runt 4 varje natt, är jättehungrig...och inte kan somna om sad.gif

Då sätter jag mig oftast en stund vid Odla smile.gif men idag var det bara jag här.

Godmorgon på er från en numera "MORGONPIGG" fruga biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
amaira
GOMORRON morgonvän wub.gif laugh.gif laugh.gif

En mugg med tre fjärdedelar varm mjölk och en fjärdedel kaffe i, är mumma den här tiden på dygnet *gnuggar ögonen en smula*
fruberglund
Men bläää...gillar inte kaffe ju smile.gif

Men en kopp varmt choklad kanske. Tja, nu är det försent i alla fall, är redan tvärvaken och ute skiner solen redan så jag får nog ta mig en liten lur till lunch istället.
*Felix matte*
Godmorgon! biggrin.gif
Svart kaffe är min favorit så här på morgonkvisten biggrin.gif
Ingen sol...bara grått, grått och fortsätter snöa sad.gif
amaira
Men hallå Agneta (utan h) ohmy.gif sover du aldrig tongue.gif .

snöar ... ja herre jösses ... *funderar: hur såg snö ut nu igen rolleyes.gif *

Hoppas chokladen var god "frun" biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (amaira @ 05-05-2005, 06:27)
Men hallå Agneta (utan h) ohmy.gif  sover du aldrig  :P .

ibland tongue.gif
evarina
Fru Berglund:
Vi kanske kan göra sällskap. Vaknar oftast runt 6 och har sammandragningar numer. :-)
pisanggoreng
Att vakna mellan 4-6 är bara en försmak av vad som komma skall... tongue.gif
evarina
ja, folk brukar säga det. Tycker det verkar som ett dåligt system av naturen att låta en sova dåligt inför att sova dåligt. tongue.gif
Tesa
Man måste ju vänja sig...annars blir det ju en chock..
Näädå...jag har aldrig sovit så mycket som när min första var bebis..sen blev det mer komplicerat ju fler de blev de små liven...
Tesa
fruberglund
CITAT (evarina @ 05-05-2005, 11:48)
ja, folk brukar säga det. Tycker det verkar som ett dåligt system av naturen att låta en sova dåligt inför att sova dåligt. tongue.gif

Hehe, precis vad jag tänkte också. Nu ska jag passa på att sova ordentligt innan nattvak...jo, tjena vad det gick bra biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Sulawesii
CITAT (Tesa @ 05-05-2005, 12:38)
Näädå...jag har aldrig sovit så mycket som när min första var bebis..

Jag sov också hela tiden. Inga som helst problem med den biten!
violina
När mina töser blev så stora så man kunde få sova på nätterna.... ja då började jag jobba på nätterna. blink.gif Så nu har jag ett litet helsike på helgerna. Det går inte att ställa om sig så där bara. Men man vill ju vara lite social med familjen så det blir någon ynka timme på morgonen. sad.gif

Varför tycker vissa att man är en sämre människa bara för att man masar sig upp ur bingen kl.10 på förmiddagen. Jag får gjort lika mycket som de, bara på andra tider på dygnet. smile.gif

Hädanefter ska jag hålla till på forumet så vi kan vara fler på nätterna.
mamamaggan
Om ni visste vad ni har framför er , ni som inte redan har barn unsure.gif !!!!!

Först kan ni inte sova innan de " kommit ut" sedan sover ni inte för att de " kommit ut" och längre fram så kan ni inte sova för att de inte "kommit in" rolleyes.gif .

Det ÄR underbart med barn smile.gif wub.gif wub.gif wub.gif men sover lugnt , det är det minsta man gör wink.gif wub.gif .
Sulawesii
CITAT (violina @ 06-05-2005, 13:48)
Varför tycker vissa att man är en sämre människa bara för att man masar sig upp ur bingen kl.10 på förmiddagen. Jag får gjort lika mycket som de, bara på andra tider på dygnet. smile.gif

Va? Varför då?
Alltså tycker att du är en sämre människa?
violina
Kanske inte sämre människa. Men på något sätt verkar det vara ordentligare att vara morgonpigg än nattuggla. Fast det är klart jag är ju vaken på morgonen(fåglarna kvittrar som bäst när jag går hem från jobb). biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon