Hjälp!
Min Änglatrumpet som växer och grönskar så det knakar har helt plötsligt tappat alla sina blad. Detta på 2 dygn. Vad har hänt? Den var så grön och frodig för några dagar sen?
Är det nån som har erfarenhet av döende trumpet? Kommer den att pigga på sig?
Hälsningar Kirw
Har du ställt ut den kanske utan att försiktigt avhärda den? Har den varit utsatt drag, stark sol eller kyla? Gödselbrist?
Jag tror inte att du behöver oroa dig, änglarna är livskraftiga! Ge den en större kruka varje vår full med kogödsel och vattna mycket. Efter 3-4 veckor kan du börja gödselvattna också. Om den redan har en väldigt stor kruka, kan du rotbeskära och plantera den i samma kruka igen.
Mvh
Fenja
Jag är elak mot min ängel varje år. Den är 2 meter hög så det GÅR inte att flytta den ut och in och därmed avhärda den. I helgen åkte den ut eftersom den stått i köket på landet i vinter och där går det inte att ha den nu när vi ska börja bo där. Den stackarn fick ömsom stekande sol, ömsom hagel på sig. Ser dassig och ledsen ut och brukar varje år tappa i princip alla blad när den kommer ut. Men det brukar komma nya och den brukar blomma som bara attan under sommaren. Förra året tog frosten alla blad men den klarade det också. Fast det känns hemskt - skönt att jag åkt hem till stan nu och slipper se eländet.
/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.