råse-marie
Något förslag att sätta i kruka på altan .
Clematis och ros ????
Det gör inget om dom DOFTAR MYCKET wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Kajsa

Denna Austinros Golden Celebration hade jag i kruka hela förra sommaren, så vacker och doftar mycket. Grävde sedan ner den i höstas i rabatten och den överlevde galant, grön 20 cm upp. Visst bodde du i Västerås?? Coop Forum fick in Austinrosor i veckan, har varit där och shoppat, 99 kr / st

Det finns en mindre klematis för kruka som heter Köningskind som jag skrivit upp, men vet inte hur pass bra den är. Finns säkert flera andra.
råse-marie
Var till ÅSBY igår men vilken besvikelse
Jag vill ha en klätter ros och en mindre ( för kruka )
Som ska Dofta STARKT av Parfym ros ( om ni förstår vad jag menar blink.gif wub.gif )
Men det var mycket folk och svårt att fråga . Lapparna som satt på blommorna tyckte jag inte stämde .

Kan ni hjälpa mig ????
Vill gärna ha en clematis som doftar oxå .

Långblommningstid ...............................INGET HINDER wink.gif biggrin.gif
Kajsa
Austinrosorna doftar alla starkt det är det dom är kända för, och massor av sorter kan du ha i kruka, och blommar hela sommaren. Det finns gammaldags rosor också om du vill ha det.
Hur stor får klätterrosen bli och vilken färg ? Den ska du väl gräva ner ?
Kajsa
Doftande Roskollektioner
Du kan sedan leta upp dom på www.floralinnea.com och
läsa om dom sorter du är nyfiken på.
Har själv satt Crown Princess Margaretha och A Shopshire Lad
som blir ca 1.50 eller mer. Doftar och så jättevackra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon