Det blev ett väldigt skriande upp i luften då jag höll på att mata änderna för ett par timmar se.
Jag misstänker att fiskmåsarna had bo någonstans i närheten.
De försökte skrämma iväg vovvarna och mig med att skjuta "skitbomber" efter oss Tur är att det blev inga träffar
Nu finns det många djurmammor som övervaka sina bon
netaave
05-05-2005, 20:37
Kan se dig stå och vifta med händerna uppåt, hundarna skällandes runt benen och Strängnäsbron i bakgrunden. De stackars änderna simmar runt och skränar i full panik.
*solis*
05-05-2005, 20:41
CITAT (netaave @ 05-05-2005, 21:37)
Kan se dig stå och vifta med händerna uppåt, hundarna skällandes runt benen och Strängnäsbron i bakgrunden. De stackars änderna simmar runt och skränar i full panik.
Hi hi;det var endast fiskmåsarna som skrek Hundarna och änderna var hur lugna som helst
Inga från Närke
05-05-2005, 20:46
Detta med att vakta sina ungar kommer jag snart att få uppleva. Vid mitt jobb häckar varje år fiskmåsar och när man går ur bilen får man skynda sig så man inte blir anfallen och bombarderad. Man får nästan tvätta bilen varje dag och de verkar ha förkärlek för röda bilar och det är min tyvärr och även en av mina arbetskamrater har det.
Hemma har vi våra pilfinkar,talgoxar och gråsparvar som pockar på vårt intresse när vi är på altanen om maten är slut. De kommer väldigt nära och kvittrar intensivt och berättar att det är slut, så det är bara för oss att fylla på.
Tyvärr har vi en granne som matar fiskmåsar med kattmat men som tur är bor han lite längre ner på gatan så vi lider inte så mycket men de som bor närmast är inte glada. Han har gjort det i 2 sommrar nu sedan hans katt gick bort så han får väl hållas.
Ejje
05-05-2005, 21:58
kul.. själv ska jag mata lammungar med nappflaska..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.