Full version: Granatäpple?
jaslinn
Hej, ny här på forumet och hoppas att någon kan svara på min fråga.....

För fyra år sedan plockade min son ett granatäpple under en resa till Marocko. Det här äpplet torkade sedan ihop till en vacker "dekoration", den har blivit som en marackas nästan, man kan höra fröhuset inuti om man skakar på den.

Jag undrar nu om det finns någon chans att öppna upp äpplet, ta ut fröhuset och plantera dessa frön? Kan det bli någonting av detta?
Min son gick bort för två år sedan, och tanken att kunna driva upp ett träd från dessa små frön har jag haft många gånger. Tänk att ha ett träd av frukten han hållit i handen...

Ja, kan någon svara på denna kanske konstiga fråga så blir jag jätteglad.

Christina
kristerh
Tycker inte alls att din fråga är konstig, förmodligen kommer inte fröna gro wink.gif de har ju legat i 4 år,men det kan finnas något enstaka som kommer att gro, testa, om du inte vill skära sönder hela äpplet kan du väl borra ett lagom stort hål så du kan peta ut några fröer.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon