Full version: Hårig skugglilja
Reserv
Är det nån som har erfarenhet av Hårig Skugglilja ? Jag har fyndat två av dessa idag men vet inte mycket om dom mer än att dom är härdiga wink.gif Finns det nån som har/har haft en sån, som kan tala om hur den vill ha det mer än halskuggigt/skuggigt? unsure.gif wub.gif (attans ja, liljebaggarna.....iiiiiih. undra om dom gillar lurviga liljor också??? )
kerstin z5-6
Tricyrtis hirta

Vill stå i halvskugga i fuktig mulljord -100 cm -klarar minst z5 en snygging Bilder
Reserv
Åh, jag tror verkligen att det var ett större fynd än jag trodde innan, vilken skönhet. wub.gif 15:-, som hittat. tack för snabbt svar.
kerstin z5-6
blink.gif VAR ? 15 spänn .. de brukar vara dyyyra smile.gif laugh.gif biggrin.gif
Grattis rolleyes.gif
Reserv
Jag åkte 4 mil bara för att handla på IKEA utanför Sundsvall, men det var pinfullt med folk och jag får lätt panik i såna situationer rolleyes.gif Så jag gick och tittade på blommor som dom sålde på utsidan istället, alla perenner för 15:-. Det fanns massa sorter i alla storlekar, från kantväxter på 20 cm. upp till dom som ska bli 120 cm. Jag är så nöjd med dagens inköp att jag funderar starkt på att åka dit i morgon igen. smile.gif Dom hade bl.a. variegerad Funkia, den såg riktigt fin ut, hmm, jaa det får nog bli en tur dit igen. tongue.gif
kristerh
Mina skuggliljor äter inte liljebaggen.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon