Full version: rabarber
gammelnalle
Hujedanemej vad rabarbern växer..

kan man dela/flytta den NU??
Reserv
Min rabarber har jag delat, flyttat och försökt att gräva bort , på alla olika tidpunkter av vår/sommaren. Den har inte gått att ha ihjäl och dom delar som flyttats har även dom mått bra och fortsatt att växa direkt.
Linda zVI
Jag fick en rejäl "klump" rabarber av mina föräldrar för två år sen. Växer som ogräs hos dem, vill sig inte hos mig. Vad gör jag för att få sprutt på dem? Ska jag prova att flytta dem, de står iofs redan i fullt solljus huh.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Rejält med brunnen gödsel brukar få fart på rabarberna. 2 år är dock ganska kort tid det kan ta några år för växten att etablera sig innan den sätter rejäl fart.
Linda zVI
Vad är då brunnen gödsel wub.gif wub.gif , är det kogödsel på påse eller är det nåt kraftigare som kanske hämtas direkt från kossans bak biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Kogödsel på påse är brunnen gödsel(ofta utblandad med torv) så det går bra, lägg på rikligt det som finns i påsarna är inte speciellt starkt.
Eminor
Hej! VI har också flyttat rabarber "när som helst", och det har gått bra.
gammelnalle
Man bugar och tackar för alla svar!!!

Tack tack!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon