Full version: Äntligen trädgård
netaave
Jag tyckte om blomsterkullen, va maffigt det blev! Gärdesgården är ju också fin men man måste nog ha rätt sorts hus för att göra en sån
Rossi
Ja, blomsterkullen blev fin men den där mobilen som de hängde över kunde jag vara förutan ....

Drinkarna såg väldigt goda och uppfriskande ut också.
Maria i Helsingborg
Stenmuren och Voltaire var programets höjdpunkter för mig.........tack och lov för dansk TV och jordnära programledare!

Vidunderlige Signe och spjuveraktiga Puk wub.gif
Rossi
Ja, danskarna är duktiga på det där med trädgård men jag tycker inte att Puk är så bra .... Hon spelar på sin okunnighet hela tiden och bara fjantar sig. Tycker jag .... Ungefär som Linda Isacsson som jag inte alls står ut med. Jag bara måste byta kanal om hon börjar flamsa och yra i rutan. Men smaken är forskellig! biggrin.gif
Betty
Kommer inte att se fler avsnitt, tror jag... Blev inte ett dugg imponerad... sad.gif
Håller mig till Gröna Rum i fortsättningen.

Vilken kollosalt anskrämlig mobil - eller vad det nu var de satte upp över blomsterkullen! ohmy.gif
Xelma
Jag gillar fortfarande mer Hokus Krokus än Äntligen trädgård. Det ser inte så inspirerande ut när Erik håller på. Trist helt enkelt.

Nej då hellre tv4+ kl.21.00 Min trädgård. Samma okunniga och trista Isabelle men hon är bara med i 5 minuter SEN kommer den engelska trädgårdsmästaren. Toppen, inte för utflippat men ändå inte tråkigt som det svenska på torsdagarna.
Rossi
Och ni som kan se dansk TV - kommer ni ihåg Helges haver? Helge var ju norrman men bosatt i Danmark - en äldre man. Jag tyckte jättemycket om de programmen. De var lärorika och trevliga.
Xelma
Jätteskön, mycket grönsaker.
Maria i Helsingborg
CITAT
men jag tycker inte att Puk är så bra .... Hon spelar på sin okunnighet hela tiden och bara fjantar sig. Tycker jag .... Ungefär som Linda Isacsson som jag inte alls står ut med.

Njae, jag tycker nog att Puk är lite charmig ändå.......barnsligt rar på ngt sätt. Linda - den kvinnan ger mig eksem blink.gif

Jag såg Helge några gånger.......hängde upp mig lite på hans danska/norska/svenska men han gjorde rätt trevliga reportage i magnifika trädgårdar och hade kul idéer i sin egen köksträdgård.

Den engelska trädgårdsmästaren behandlar trädgård som den nakne kocken gör mat. Det blir lite väl hyp:at för min smak......
kristerh
jag missade förståss det programmet wink.gif hjälpte min syster med att hänga upp tavlor o speglar o lite annat "tungt" och sedan släpade hon mig till ikea, aldrig mer på en helg... fast de har förbättrat sina kassor, det går rätt fort numera.
krister
Carina Josefsson
Tyckte programmet var så där. Det är ju alltid kul att få lite nya tips, eller hur?
Dom danska sidorna ni skrev om verkar spännande, man får tacka för tipsen!
Annars tycker jag nog att Gunnel i Gröna rum är en klippa smile.gif
Sulawesii
CITAT (Rossi @ 05-05-2005, 21:32)
Ungefär som Linda Isacsson som jag inte alls står ut med. Jag bara måste byta kanal om hon börjar flamsa och yra i rutan. Men smaken är forskellig! biggrin.gif

Nämen! Jag trodden bara att det var jag i hela Sverige som inte klarar av henne!
netaave
Kan hålla med om mobilen, den prydde inte sin plats.
Här har ni en till som inte gillar Linda Isacsson så vi är nog några stycken.
AnnaQ
FYI: Linda Isacsson är inte längre med i programmet.

Jag tycker inte att det finns något vettigt trädgårdsprogram på TV. Gröna rum är exempelvis fruktansvärt långtråkigt och ointressant.
jendah
CITAT (Rossi @ 05-05-2005, 23:07)
Och ni som kan se dansk TV - kommer ni ihåg Helges haver? Helge var ju norrman men bosatt i Danmark - en äldre man. Jag tyckte jättemycket om de programmen. De var lärorika och trevliga.

Jo, det tyckte jag om wub.gif
Önskar jag spelat in det...

Äntligen trädgård var jag inte särskilt imponerad av... var tråkigt... och så har de valt helt fel folk att göra det tycker jag...
Rossi
CITAT (AnnaQ @ 06-05-2005, 13:32)
FYI: Linda Isacsson är inte längre med i programmet.

Nej, jag vet men jag menade oavsett vilket program hon är med i ....
violina
Hokus Krokus är favoriten. Det är alltid bra. Gröna Rum kan ju ha reportage man inte är så intresserad av men det är oftast sevärt iallafall.
Kul att det poppar upp fler och fler trädgårdsprogram. KANSKE HAR DE ÄNTLIGEN FATTAT ATT VI ÄR MÅNGA SOM VILL SE. Synd bara att de kommer på samma sändningstider - det blir problem om man inte lärt sig spela in på de förbaskade dvd-spelarna ännu. tongue.gif
renate
I ett trädgårdsprogram ska programledaren vara trädgårskunnigt, det är inte Isabelle. Hon passar inte där. Hon ska håller sig till sina syprogram.
Vilken dag var det på tv4+? det missade jag.Engelska trädgårdsmästare kan sin sak.Varför kan inte tv4 har en vettig programledare till trädgårsprogrammet? inte en sådan tramsmaja,hon vet knappt vad växterna heter.
Xelma
torsdagar tv4+ kl.21.00 Min trädgård. Tyvärr även det med Isabelle i 5 minuter, men de har en annan engelsk trädgårdsmästare nu än förra året, den nye är inte så utflippad med "jätte-nonstop" i trädgården mm.

Gillar inte heller Linda, Isabelle som nu tagit över är inte bättre...och Erik är inte kul. Kan de inte hitta någon trevlig trädgårdskunnig person????
krellus
Japp, Gröna rum är för trist... tyvärr.

Danska Helge var bra men det var lite väl mycket som var "flott"... tongue.gif

Haven i hune är däremot ett program jag gillar. Annes trädgård på svenska tror jag... biggrin.gif
Salvia
Nu har jag läst allas olika synpunkter och som vanligt kommit fram till att det finns lika många åsikter som det finns människor... det är väl tur - tänk om alla tyckte likadant!!! hur skulle det bli då?? Det är nog inte så lätt att göra trädgårdsprogram så att alla blir nöjda. Men visst, programledaren SKA vara trädgårdskunnig.det är väl ett minimikrav.Jag kan många gånger tycka att det slösas med den väldigt korta programtiden när man bara visar ovidkommande bilder och det inte händer nåt. typ , humla som flyger...Eller när Gröna rum ägnar 2hela program åt Heleborus och galantus som kanske inte intresserar alla.Lagom långa inslag om olika växter är alltid intressant .
Nu undrar jag bara vad är Hokus krokus???
Rossi
CITAT (Salvia @ 10-05-2005, 19:58)
Nu undrar jag bara vad är Hokus krokus???

Hokus Krokus är ett trädgårdsprogram på dansk TV där någon vill överraska t.ex. sin partner med att göra om hela trädgården. Partnern är bortrest i ett par dagar och när han/hon kommer tillbaka så är hela trädgården tillfixad.

Man får följa hela förändringen och se hur de jobbar och sliter och för det mesta så blir det ju fint resultat av det hela.
Heddas matte
alltså jag gillar inte Linda Isaksson nåt vidare, men Isabelle hon är ta mej tu**n snäppet värre.. låter som om hon läser innantill hela tiden. blä. hatar när man vill tala om för mig att jag får göra preciiiis som jag vill, lite gaaaalet sådär, för det är faktiskt den rådande trenden. mad.gif det skiter väl jag i! gör som jag vill oavsett om det är trendigt eller inte.

Jag gillar Gunnel. fast jag blir lite trött på den latinska namedroppingen.
Xelma
Ikväll är det väl HokusKrokus kl.20.00 och 4+ kl.21.00. Toppen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon