|
Vart ska ni i sommar? Själv åker jag till Rhodos på Söndag..
Vi stannar hemma under sommarsemestern men senare i vinter åker vi till Madeira.
zaaritha
05-05-2005, 21:59
Lyckostar! Christer o jag ska måla i sommar på hans semester! Kanske nå´n dagsutflykt, förhoppningsvis...........
Maria i Helsingborg
05-05-2005, 22:40
Det blir psyket för mig HELA sommaren .........
Caprice
05-05-2005, 22:41
Och vi åker till Egypten på måndag... Caprice
zaaritha
05-05-2005, 22:44
Maria i Helsingborg: eeh??
Maria i Helsingborg
05-05-2005, 22:51
Jobb, Zaaritha, jobb!
CITAT (Ejje @ 05-05-2005, 22:54) Vart ska ni i sommar? Ingenstans, så vitt jag vet!
zaaritha
05-05-2005, 22:54
Maria: aha!
virrevarv
05-05-2005, 22:58
Jag ska jobba hela sommaren, jobbar natt så jag är fri en del ändå. Däremot så ska vi åka till Bulgarien den 25 augusti, något som man längtar LITE till, för övrigt blir det väl en del dagsutflykter (tänkte att vi bla skulle åka till Fågelparken i Hbg, har hört mkt gott om den & bor man då dessutom i Påarp, ett stenkast därifrån så är det ju nästan skamligt att man inte varit där...) & givetvis så ska jag njuta av vår trädgård!!!! Förra sommaren renoverade vi mest hela tiden, så det blir mycket grillat och bus med sonen i trädgården i år!
Ha det bra allihop! Veronica
zaaritha
05-05-2005, 23:00
Bulgarien--det låter intressant!!
pisanggoreng
06-05-2005, 08:08
Juan-les-Pins, franska rivieran, en vecka. Resten hemma. Eller kanske nån tur till Danmark.
Åsa - Alingsås
06-05-2005, 08:13
Legoland med småtrollen i augusti, annars ska vi vara hemma (och påta!). MVH, Åsa!
Sulawesii
06-05-2005, 08:15
Här blir det också bara dagsutflykter. Med kameror i nävarna.
ninnisky
06-05-2005, 08:23
Vi ska vara på landet. Två veckor ska vi ta hand om barnbarnen och gosa med dom, paddla, simma, grilla och berätta sagor nere vid stranden.
I oktober tar vi sedan nån resa till ett då fortfarande varmt ställe????
ninnisky
06-05-2005, 08:24
oh, jag glömde alldeles att vi ska plocka massor av kantareller också????
CITAT (ninnisky @ 06-05-2005, 09:23) I oktober tar vi sedan nån resa till ett då fortfarande varmt ställe???? Madeira!
ninnisky
06-05-2005, 08:25
Ja, kanske det!!
Lassila
06-05-2005, 11:15
Åker till Prag en mini vecka efter midsommar och sen 2 veckor i de skottska högländerna i början på augusti.
lillalind
06-05-2005, 11:42
Hjälp vad alla ska resa omkring!! själv ska jag jobba hela sommaren jag. Fast jag ska jobba på stena line, så jag är ju ledig några dagar mellan varje pass. Men det blir liksom inte att man hinner åka nån stans då. Ska bara lata mig de dagarna!!!!
netaave
06-05-2005, 12:02
Björklinge - Riga - Björklinge - Malung (dansbandsvecka) - Björklinge + en och annan korttur med husvagnen.
holland i början på augusti
Inga från Närke
06-05-2005, 18:57
Vi åker väl till vårt barnbarn utanför Oslo några dagar annars ska vi vara hemma. Vi börjar bli för gamla att åka hej villt. Några dagsturer kanske det blir om vädret är gynnsamt. finns så mycket att titta på i Sverige. Det har aldrig lockat mig att åka utomlands. Men det kanske har med att göra att vi har släkt i hela norden och man måste ju göra besök hos dem då och då. Sedan sköter ju trädgården sig inte själv, är man då borta ett tag har man dubbelt upp att göra när man kommer hem och det orkar vi inte med. Bäst att hålla efter det så blir det inte lika jobbigt.
Måndagen efter midsommar åker jag till Cypern en vecka. Därefter blir det lantstället i 5 hela veckor. Ska för första gången i mitt liv ha 6 veckors semester på raken
farbror B
09-05-2005, 09:10
Låter som om ni kommer att ha en toppensommar med massor av sol!
Själv har jag ännu inte bestämt nåt. Nån som har nåt bra och billigt förslag? [/B]
CITAT (stina @ 09-05-2005, 09:56) Måndagen efter midsommar åker jag till Cypern en vecka. Därefter blir det lantstället i 5 hela veckor. Ska för första gången i mitt liv ha 6 veckors semester på raken  Oh, vad härligt med 6 veckors semester i sträck. Jag har aldrig haft mer än 3 veckor på raken .....
CITAT (farbror B @ 09-05-2005, 10:10) Själv har jag ännu inte bestämt nåt. Nån som har nåt bra och billigt förslag?  [/color][/font][/B] Varför inte en tur till natursköna Skåne? Sen kan du enkelt ta dig över till Köpenhamn och strosa omkring där.
CITAT (Rossi @ 09-05-2005, 10:13) CITAT (stina @ 09-05-2005, 09:56) Måndagen efter midsommar åker jag till Cypern en vecka. Därefter blir det lantstället i 5 hela veckor. Ska för första gången i mitt liv ha 6 veckors semester på raken :rolleyes: Oh, vad härligt med 6 veckors semester i sträck. Jag har aldrig haft mer än 3 veckor på raken ..... Ja, det ska bli helt underbart. Jag har inte varit ledig från arbete så länge sedan jag började jobba, dvs i början på 80-talet!!!! Inte ens barnledig - för det har jag inga!
Airamya
09-05-2005, 09:18
Åh, jag skulle vilja resa utomlands... *suktar* Men har inte råd.  Så jag får nöja mig med att vara hemma i trädgården o njuta av den istället (och det är ju inte helt fel, när man nu har längtat efter just det hela vintern...). Men en sväng upp till torpet i Norbo Finnmark blir det, hann ju inte dit förra sommarn, så det har väl vuxit igen helt o hållet nu... får nog ta med mig en machete o hugga mig fram... och låtsas att jag är i regnskogen, jagad av vilda infödingar , tampandes mot giftiga spindlar stora som bulldozers med tigrar o pumor runt omkring! Jaaa, det blir kul! Lokatt o björn finns det gott om där uppe så lodjuren får föreställa tigrar o björnarna får vara de stora spindlarna... eller infödingar kanske?
CITAT (Airamya @ 09-05-2005, 10:18) Åh, jag skulle vilja resa utomlands... *suktar* Men har inte råd.  Jag ska ta med mig min 80-åriga mor och min 14-åriga brorsdotter och ta hand om dom på Cypern så min älskade gamla pappa lättar på plånboken /Stina
farbror B
09-05-2005, 09:29
[QUOTE]Varför inte en tur till natursköna Skåne?[QUOTE] Får jag kaffe då? Klart, kan ju hälsa på min farbror där också.
CITAT (stina @ 09-05-2005, 10:15) Jag har inte varit ledig från arbete så länge sedan jag började jobba, dvs i början på 80-talet!!!! Inte ens barnledig - för det har jag inga! Samma här Stina. Jag har jobbat på samma ställe i 20 år och aldrig varit barnledig, tjänstledig eller sjukledig (mer än någon enstaka förkylningsdag åt gången). Och som sagt, aldrig mer än tre veckors sammanhängande semester. Fast det med semester är ju självvalt. Jag kunde tagit i alla fall fyra veckor. Det är tveksamt om jag hade fått fem eller sex veckor i sträck. Och hade jag fått det hade jag nog lidit av en extrem måndagsångest två veckor innan jag skulle börja jobba igen. Här är det nämligen ingen som gör mitt jobb (mer än det absolut nödvändiga) så när jag har varit borta och kommer tillbaka så ligger jobbet och väntar på mig och det kan vara ganska brådskande saker emellanåt så det är lite stressande.
Jag har för 2:a året i följd bestämt mig för att inte åka någonstans. Tänker bara njuta av mitt hus och min trädgård. Även i år har jag tagit rejält sen semester = augusti.
Förra året kändes det ganska gott att gå på semester samma dag som mina kollegor kom tillbaka och dessutom solen gjorde entré.
Tar aldrig mer än 3 veckor sammanhängande, delvis pga samma skäl som Rossi = det hopar sig för mycket. Dels för att jag tycker det är underbart att spara strödagar att kunna ta ut vid behov.
farbror B
09-05-2005, 09:38
CITAT Här är det nämligen ingen som gör mitt jobb Usch, då, ingen gör mitt heller Nej men allvarligt låter det som om er organisation lämnar en del övrigt att önska om du inte ska känna att du kan ta ledigt, utan att oroa dej för följderna. Sådant som bränner ut människor idag.
CITAT (farbror B @ 09-05-2005, 10:29) Får jag kaffe då?
Klart, kan ju hälsa på min farbror där också. Självklart!!!!
Du farbror B (och alla andra förstås) som undrade om du fick kaffe:
Glöm inte att kolla vår "besökslista". Kanske läge att åka omkring och titta in hos varandra?
CITAT (farbror B @ 09-05-2005, 10:38) Nej men allvarligt låter det som om er organisation lämnar en del övrigt att önska om du inte ska känna att du kan ta ledigt, utan att oroa dej för följderna. Sådant som bränner ut människor idag. Jag jobbar i en speciell bransch och det går inte att ta in vikarier eftersom det tar lång, lång, lång tid att lära sig mitt jobb. Nuförtiden är det faktiskt inte så stressande efter semester men det beror enbart på att vi är inne i en lågkonjunktur. Förut när här var mycket att göra så jobbade jag över helgen innan semester och helgen innan jag skulle börja jobba och ändå satt man till långt in på kvällarna de första dagarna efter semestern. Och hade måndagsångest en halv vecka innan man skulle börja. Men det var då det, som sagt.
CITAT (Ewa L @ 09-05-2005, 10:41) Du farbror B (och alla andra förstås) som undrade om du fick kaffe:
Glöm inte att kolla vår "besökslista". Kanske läge att åka omkring och titta in hos varandra? Fast där är ju inte jag med men han är välkommen att komma och fika hos mig ändå!
CITAT (Rossi @ 09-05-2005, 10:44) Fast där är ju inte jag med men han är välkommen att komma och fika hos mig ändå!  Inbjudan gäller kanske bara farbror B? Annars kan ju du — och alla nykomlingar — skriva in er på listan.
farbror B
09-05-2005, 09:47
Mysigt
CITAT (Ewa L @ 09-05-2005, 10:47) Inbjudan gäller kanske bara farbror B? Annars kan ju du — och alla nykomlingar — skriva in er på listan. Jag kan ju inte hjälpa att jag är lite selektiv!
Glömde ju att fråga var den besökslistan finns? Har inte sett till den och jag har varit medlem i ett år.
Den hittar du här: Besökslista
OK, tack! Jag visste inte att det var en tråd utan trodde att det fanns en speciell länk till en besökslista med adresser o.s.v.
fruberglund
09-05-2005, 12:24
Blir nog bara nån liten tur inom Sverige på vår 1-åriga bröllopsdag i juli. Annars blir det inga längre turer eftersom vi måste förbereda inför den lilla bebisens ankomst  (både ekonomiskt och praktiskt).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|