Nu närmar sig semestertider, men när är bästa tiden för semester?
I början av sommaren eller i slutet? Hur resonerar ni kring smestern??
Bästa tiden för semester brukar alltid vara just dom veckorna man
inte valde
Caprice
05-05-2005, 22:46
Tycker att semestertiden är bäst antingen på vårkanten eller på höstkanten... Och då reser man bort en vecka eller två...
Under sommaren är det så skönt och vackert så det gör ingenting om man jobbar... Sverige är som vackrast på sommaren...!
Caprice
kerstin z5-6
05-05-2005, 22:49
September i spanien o västerbotten sommartid
Den svenska sommaren är underbar när den är som bäst. Sen gäller det som sagt att pricka in rätt veckor.... Vi brukar ha semester från mitten av juli till någon vecka in i augusti. Det brukar bli rätt så bra då och vattnet har hunnit bli varmt så att man kan bada. (Vi bor i Skåne och badar i Östersjön.)
Fast även om vi jobbar så åker vi ner till stranden ibland på vardagskvällarna och tar oss ett dopp då i juli och augusti.
kristerh
06-05-2005, 08:58
Jag tycker att det är skönt att ha semester medans naturen är grön o fräsch, därför har jag semester direkt efter midsommar,
visst är det skönt senare på sommaren oxså men då brukar det vara så utbränt i naturen.
krister
lillalind
06-05-2005, 09:13
Juli eller början på augusti tycker jag är bäst, för då har vädret börjat stabilisera sig lite. Juni brukar kunna vara lite små dåligt tycker jag. Fast jag brukar dela upp min semester och ta nån vecka i slutet på maj och resten i slutet på sommaren.
Ja, det låter inte dumt. Jag brukar ta semester i mitten av juli. Kommer tillbaks till jobbet i augusti...
Efter midsommar brukar det bli lite lugnare på jobbet och det kan då vara skönt att jobba då när det är lugnare och man mest bara kan vara och ta dan om den kommer.
Birgitta (zon II)
07-05-2005, 00:06
Från mitten av juli till mitten av augusti är den bästa tiden tycker jag. Att ha semester senare delen av augusti är inte så kul då kvällarna i slutet av augusti inte är lika ljusa. Och att ha semester för tidigt på sommaren vill jag inte heller ha. Det optimala är de två sista veckorna i juli och de två första veckorna i augusti. Om man nu har sån tur så man får välja helt fritt, det är inte alltid möjligt.
Ophelia
07-05-2005, 09:54
Slappar hemma under sommarsemester, spelar ingen roll vilken månad. Sverige är så vackert under vår, sommar och höst. Fast det är klart, har en dröm att åka till Svalbard och då är sommaren bäst. Reser gärna under senhöst och vinter samt vårvinter.
GoSatta
07-05-2005, 11:16
min semester tar jag alltid nånstans december - februari och spenderar 5 - 6 veckor i värmen i asien istället, har jag gjort sen 98 och kommer nog aldrig sluta med det.
På sommarn jobbar jag mer än gärna. Lugnt och skönt (jobbar på Bibliotek som är stängt större delen av sommaren), hinner med en massa man annars aldrig hinner, långluncher på takterassen etc. oslagbart.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.