Sara i zon 7
Är det för sent att så perenner här uppe i norra delen av vårt land? Jag vill ju ha plantor som är kraftiga och klarar sig till hösten.
De jag funderar på är Aklejor, Stjärnflocka, Jättedaggkåpa och Lammöra bla

Sara
Betty
Nej, det är inte för sent, så på du bara! smile.gif
Linda zVI
Oj, jag trodde nog också att det var lite för sent. Har stått och klämt på en påse med akleja, men den åkte tillbaka i hyllan då jag trodde att den inte skulle hinna komma upp lagom till sommaren. När går gränsen för att det är för sent, då???
kerstin z5-6
Akeja och Stjärnflocka behöver oftsat kyla för att gro -de kan alltså behöva vintern på sig ute o gror då till våren .
Daggkåpa o lammöra gror varmt o de är så robusta att de hinner bli nåt innan hösten -se mitt albumfrösådd så hittar du mer tips-
De du ställer ut nu kan du alltså lämna ute i höst om inget hänt -som i ex utesådd/album
Sara i zon 7
Okej, då ska jag skynda mej att så! Trodde inte att mina "terasser" i slänten skulle bli gjorde i år, men nu får jag hjälp att bygga upp dem.
Jättekul, nu har man nåt att göra!

Sara
*Eko*
Jag sår fortfarande....och ämnar pröva mig fram och fortsätta....
Är du osäker på något så rekommenderar jag att du frågar Kerstin zon5-6 - hon tycks vara en hejare på allt vad grönt och grödor heter.....

Lycka till rolleyes.gif
kerstin z5-6
Åja -här finns massor som kan mycket smile.gif Kul med terasser -det är bra för tidig tjällossning här i kallt klimat
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon