Gertie
Det här gröna plast-stödet som sitter i krukan,
är det någon som vet om det säljs någonstans?

När jag försöker att lägga in en bild här, så får jag
meddelandet: "Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet"
Vad betyder det?

Bilden jag försökte visa, finns i mitt album under Fuchsia.
Åsa - Alingsås
Det meddelandet fick jag också flera gånger innan jag insåg att man måste högerklicka på bilden, välja egenskaper och så får man upp en liten ruta där länken till bara bilden står (slutar oftast på .jpg eller liknande). Sedan markerar man länken, kopierar och klistrar in i IMG rutan!
Du har alltså försökt använda en länk till en html-sida när den frågar efter en länk till en bild. smile.gif

Hoppas det hjälpte, jag var själv jätteförvirrad innan jag fattade vad som var fel. huh.gif

MVH, Åsa!
*Felix matte*
När du kopierar in bildadressen i rutan BILD så måste du först radera http:// som står där.

Sedan klistrar du in din bildadress... den ser ut så här http://www.odla.nu/album/data/gertie/2889_p26576.jpg

Lycka till!
Gertie

Tack för hjälpen Åsa!
Nu lyckades det.
Gertie
Tack också till Felix matte.
kristerh
Jag har aldrig sett att det säljs av det där växtstödet,
du kan ju tillverka liknande själv av grönt hönsnät.
krister
Fenja
Fråga på en handelsträdgård där de drar upp egna fuchsior och hängpelargoner så kanske du kan få köpa av dem. Men den är egentligen bara bara tänkt att skydda plantorna under hemtransporten och klippas bprt sedan...
Mvh
Fenja
Gertie
CITAT (Fenja @ 06-05-2005, 15:54)
Men den är egentligen bara bara tänkt att skydda plantorna under hemtransporten och klippas bprt sedan...

Ja, kanske det, men jag tycker det är bra med lite
diskreta stöd.
Jag har inte lust att sätta stora spaljéer till små krukväxter.
Fenja
Gertie! biggrin.gif Kolla vad jag hittade när jag snokade runt lite på nätet: Figulus. Kolla under länken som heter Övrigt!
Mvh
Fenja
Gertie
Ja, Fenja, det är ungefär vad jag vill ha, men det verkar som om Figulus
bara säljer till återförsäljare. Men det betyder ju att de måste finnas någonstans. Jag får göra som du sa tidigare; kolla på plantskolor.
Tack för hjälpen iaf.
Fenja
Det finns en länk med återförsäljare på sidan Gertie... men det kanske inte är alla.
Mvh
Fenja
Gertie
När jag klickar på återförsäljare så får jag upp en blank sida.
Fenja
Vad skumt... jag är ganska säker på att det fanns företag där innan...
Men maila dem och fråga, annars kan de kanske tipsa dig om någon återförsäljare i närheten av där du bor.
Mvh
Fenja
Gertie
Ja, jag skall göra det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon