Har några frön från Clematis men när ska man sätta dom och HUR ???
kerstin z5-6
06-05-2005, 13:55
Vilken sort är det ? de flesta behöver 6 v kyla för att gro -kan räcka med kylskåpskallt -sen rumstemp -de kan ta tid innan de visar sig såjord -annars inga märkvärdigheter
Christer i Falköping
06-05-2005, 19:30
En del kan dessutom behöva ljus för att gro. Så stick bara ned fröerna lite lätt i jorden. Mina clematisfröer har börjat gro bra nu. Har haft dem i kylrum över vintern och nu står de på baksidan och får känna av temperatursvängningarna ut. Christer.
Jeanette/västra götaland
06-05-2005, 21:19
Oj skall de kylas innan sådd det hade jag ingen aning om. Jag bara tryckte ner mina i krukor med såjord för en månad sedan och idag omskolade jag de 3 som kommit upp. Men jag väntar fortfarande på 5 som inte kommit upp.
kerstin z5-6
06-05-2005, 21:38
Om du inget säjer till de som kommit kommer de att växa ändå .. ibland ska man bara så för det är minsann ingen exakt vetenskap precis Grattis !Vilken sort
råse-marie
07-05-2005, 05:49
Sort ...... hm det vet jag inte ( har ropat in på tradera men glömt att märka upp )
Tänkte att det skulle bli en överaskning åt mig men jag provar väl att stoppa ner dom i kruka kommer det så kommer det annars får dom väl stå kvar ute över vintern .......så kanske till nästa vår
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.