CITAT (råse-marie @ 06-05-2005, 07:32)
Ja det är ju det som är det värsta att man kanske raderar nått som man SKA ha .Men man har ju ingen lust att sitta och öppna alla dom här breven..... och VART KOMMER DOM IFRÅN????

och VARFÖR ???

suck :(
ett tips är att aldrig ge ut sin e-mailadress om man är osäker på hur den kommer att användas. vissa säljer ju vidare adresser till sådana här spammare. vidare ska man inte skriva sin mailadress publikt i t.ex. gästböcker, har man otur kan nån av alla de program som söker av internetsidor hitta ens adress som sedan säljs vidare. jag har själv två mailadresser, en hotmailadress och en hos bredbandsbolaget. hotmailadressen skrev jag lite här och var, men när jag fick bredbandsadressen var jag mycket mer försiktig med att ge ut den. till hotmail får jag massa spam, jag har inte fått ett enda till bredbandsadressen (som jag har haft i drygt två år).
Om man ska anmäla sig till nånting, t.ex. till en tävling, eller registrera sig på en sida som har individuella konton, kan man kolla deras "privacy statement" (vet inte nån bra översättning på svenska). där brukar det stå att de lovar att aldrig aldrig ge ut ens mailadress till andra. om det inte står det, det kanske till och med står att de förbehåller sig rätten att ge adressen vidare till tredje part, då brukar jag skriva in min hotmailadress, som jag ser som ett skräpkonto, och sedan får jag kolla den med jämna mellanrum. men alla "riktiga" mail skickas till den andra adressen (t.ex. mail från kompisar, viktiga mailinglistor osv).