Full version: Höstmåndag...
Helen i Skåne
sad.gif Måndag, blåsigt, sura ungar, trött man, bråkig katt och allt i trädgården är visset... sad.gif Ibland skulle man bara vilja vända sig på andra sidan och somna om. MEN, jag måste jobba, skissa broschyr, fixa några hemsidor, vika tvätt och få igång hjärnan wacko.gif Skönt att gå in här och läsa och skriva och drömma sig bort bland trädgårdstankar och härliga trädgårdsmänniskor. Älskar dina texter och vildsinta tankar Eva i Skåne! laugh.gif
Ha en bra dag alla och kram till Ann smile.gif

Gnällig Helen i murrigt Skåne
Berith
rolleyes.gif Jag brukar peppa mej själv på måndag morgon med att oj, vad dagarna går fort, i övermorgon är det redan onsdag!
Helen i Skåne
Så sant så, sedan är det ju nästan fredag! laugh.gif
Berith
rolleyes.gif Nej, nu blir jag nästan stressad!
Helen i Skåne
laugh.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Och jag sitter här på jobbet och längtar hem! (Jag har ledig onsdag, som tur är tongue.gif )

Jag är helt ensam här idag, chefen är sjuk, jobbarkompisen är sjuk, konsulten kommer inte förrän i morrn, sonen, som jobbat här ett tag, har börjat på ett annat ställe... unsure.gif

Hade jag varit hemma skulle jag ha gjort så mycket, satt ut alla fågelhusen, bakat matbröd, tvättat, kramat gubben (som har fått tennisarm av allt snickrande på mina odlingslådor), klappat katten osv osv
blink.gif

Kram på er alla goa´ människor...
Ann
CITAT (Helen i Skåne @ 04-11-2002, 09:34)
sad.gif  Måndag, blåsigt, sura ungar, trött man, bråkig katt och allt i trädgården är visset...  :(  Ibland skulle man bara vilja vända sig på andra sidan och somna om. MEN, jag måste jobba, skissa broschyr, fixa några hemsidor, vika tvätt och få igång hjärnan  :wacko: Skönt att gå in här och läsa och skriva och drömma sig bort bland trädgårdstankar och härliga trädgårdsmänniskor. Älskar dina texter och vildsinta tankar Eva i Skåne!  :lol:
Ha en bra dag alla och kram till Ann  :)

Gnällig Helen i murrigt Skåne

Oj vad man känner igen sig, förutom ungarna förstås, dom är utflugna för evigheter sedan, snyft wub.gif
Annars är det sig likt."Lilla gubben" slängde jag ut, han fick åka och handla,
själv behövde jag, muttrande utrymme, och då är det bäst att vara ensam. Oj nu kommer solen in tittande, trallala, trallala laugh.gif MINA FÖNSTER !!!! mad.gif Järnspik,järnspik.
Nu när alla löven har ramlat, syns det hur snett hagtornshäcken är klippt, alltid retar man väl nån. UNDERBART! Undrar om den går och klippa nu?Har bara klippt den på våren. Nu tycker jag skulle vara mycket bättre, då slipper man ju kratta allt löv, tongue.gif Roligt att leka med alla figurerna.
Tack för dom orden Helen. Du är inte dum Du heller. Nu stänger vi av knappen för inbördes beundran tongue.gif biggrin.gif
Vad sjutton är cookies? Man skall ju helst använda sådana har jag förstått.
Använda kakor på mailen???? blink.gif Lära gammal pensionär sitta, är inte lätt. Var inne på Google för att klara ut det där med Cookies, inte blev jag nåt klokare wacko.gif Ann
cissi i onsala
Svar till Ann

Cookies, skall ge mig på att försöka förklara på ett icke vetenskapligt sätt.

När du är inne på en hemsida så lagras ditt idnr på datorn hos hemsidan så att den kommer ihåg dig. Ibland används detta för att du skall kunna få ett svar, tex som när du mailar någon och får till svar att personen är på semester. Eller som när du inte loggar ut från forumet, men stänger sidan och nästa gång du går in så är du inloggad, den kommer ihåg dig/vet vem du är.

När du tex söker på google, väljer att läsa några av träffarna och sedan går in och gör samma sökning några dagar senare så är de du läst markerade i en annan färg.

Detta kanske inte är helt uttömmande eller 100% rätt, men hoppas det hjälper dig lite. Läste i GP idag att det nu är lag på att svenska sidor skall meddela att de använder cookies.

Hälsn cissi i onsala
Adri-Anne
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Oj, oj oj, den var inte dålig!!!

Svar ett helt år efter att frågan var utslängd.
Tusen tack för informationen, verkligen hyggligt.
Lite skrev jag nog i ilskan, tyckte det var så mycket förbaskat tjafs med datorn. Det var sonen som för några år sedan övertalade oss gamla stofiler att " ni mååååste bara ha dator," annars var man ju helt insnöad.
Ja datorn kom in i huset, men jag var måttlig intresserad. Men så en dag hittade jag olika trädgårdsforum, bl a Odla. Nu är jag inne på datorn stup i kvarten. Har även lärt mig Cookies. tongue.gif
Men snälla Du, tack för svar. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon