Jag har slagit sönder fönsterglaset som skulle täcka drivbänken. Vad kan jag ta istället. Tacksam för tips.
pa kalmar
23-03-2003, 12:29
Varför inte köpa nytt glas?
Glas är inget som är speciellt dyrt om man inte sak köpa mycket.
Solstrålen
23-03-2003, 17:57
Plats typ byggplast går bra, men isolerar inte lika bra förståss
Louise i Göteborg
24-03-2003, 08:10
Skall vi tolka det som att du inte vill ha glas, spotty? Det kanske kommer fler fotbollar från samma källa?
Byggplast funkar men blåser lätt sönder, man får räkna med nytt varje år. Plastskivor som man använder till växthus är ett exlusivt alternativ. Korrugerad plast, sånt som används till uteplatstak etc är billigare och hållbart. Utseendet är en smaksak (som alltid) men jag tycker det är bättre till drivbänkar än till tak.
Katti med torpet
07-04-2003, 13:57
Har köpt en slät, klar hårdplast-skiva på Coop 60x120 cm (finns även större) som lock till min kallbänk, funkar fin-fint.
Den tål fotbollar och eftersom den är slät är den betydligt snyggare än de korugerade varianterna (tycker i alla fall jag).
Jag gjorde en enkel träram på gångjärn som jag skruvade fast den i, enkelt och snyggt.
Louise i Göteborg
07-04-2003, 16:14
Katti!
Den skivan vill jag ha. Coop sa du, men var? Är det ett byggmaterial elller vad?
Susanne i Linköping
07-04-2003, 17:55
Plastskivor finns (åtminstone på Coop Forum här i Linköping) på byggavdelningen, intill plasttak. Lite för dyra för mig, men jättefina om man har råd.
man tager vad man haver...
när jag renoverade badrummet så åkte duchkabinen ut och en badkar in. Studerade duchkabinen ett tag och kom fram till att "plastväggarna" till kabinen mycket väl kunde användas som lock. Och så blev det. Lådorna anpassades till duchkabinens sidostycken.
Återvinning är ju praktiskt, men kanske kunde jag sålt duchkabinen och fått en slant istället...
Katti med torpet
08-04-2003, 11:57
CITAT (Louise i Göteborg @ 07-04-2003, 17:14)
Katti!
Den skivan vill jag ha. Coop sa du, men var? Är det ett byggmaterial elller vad?
Japp, byggmaterial.
På Coop i Haninge ligger de brevid de korugerade plastskivorna som man vanligen använder till altantak och liknande. Eftersom de är helt släta och ofta mindre än de andra är de lite svåra att se, själv upptäkte jag dem av en slump.
Visst, de kostar en slant men om man inte behöver så stora ytor är det överkommligt. Glas är ju inte heller gratis, speciellt inte om man får det sönderlaget med jämna mellanrum
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.