Full version: Reklam!
Ina
Cramers!!

Jag vet att reklam här inte alltid ses med blida ögon, men jag ser mina vårbesök på Cramers lika mycket som livsluft som inköpsrundor. Där är fantastiskt!!! Därför tar jag mej friheten att länka till stället - det är ju inte heller mitt företag så jag tänker inte ha dåligt samvete! smile.gif
Sulawesii
Var ligger Hillarud?
Cathie
[FONT=Geneva][SIZE=1]Vilka ljuvliga växthus. Innehållet alltså. Det är roligt att bara strosa omkring och drömma i sådan omgivning. Men var ligger Cramers? rolleyes.gif
Ina
Hillared heter orten där dessa ljuvliga växthus finns! Ca två mil sydost om Borås... Var på kartan?
Sulawesii
Hm.... hemskt.... kunde inte ens hålla namnet i minnet medans jag växlade tilbaka till odlasidan.... Hillared.
Lite långt ner för mig. Synd!
Ina
smile.gif Du är förlåten Sulawesii! Innan jag flyttade hit hade jag inte en aning om att orten ifråga över huvud taget existerade...

Hur långt är det för dej att åka?
Sulawesii
Ca 25 mil till Borås.
Ina
Ja då är det inte dagsutflykt till Hillared som står överst på listan! biggrin.gif
Caprice
Verkar ha helt ok sortiment... smile.gif
Stort och bra utbud.

Men att ta 120:- för Cimicifuga Brunette är i det närmaste löjligt... ohmy.gif
Nog för att jag vet att den är dyr, men jag vet iaf ett par ställen där man kan få den för halva det priset... Och det tycker jag är dyrt..

Caprice
Christer i Falköping
Så stort det har blivit! Min syster bodde alldeles intill förr, så där har jag varit.
Christer.
Ina
Jag har aldrig gjort några prisjämförelser, jag är bara så glad att jag har stället på några kilometers avstånd hemifrån! Att kunna cykla dit och gå och drömma och prata med Mats eller nån annan där om odling, eller gå runt i visningsträdgården dom har för att få se en del av perennerna "live" är värt mycket för mej...smile.gif

Och ja, dom har gjort massor för att snygga till stället och öka kapaciteten de senaste tre åren - det har verkligen blivit jättefint!
Åsa - Alingsås
Ojdå, vad fint det såg ut, och inte var det långt heller... ohmy.gif huh.gif ohmy.gif Det var inte bra...

MVH, Åsa!
Ina
CITAT (Åsa - Alingsås @ 07-05-2005, 09:58)
Ojdå, vad fint det såg ut, och inte var det långt heller...  :o  :huh:  :o Det var inte bra...

MVH, Åsa!

Dom är supertrevliga också... tänk dej att bo på cykelavstånd... wink.gif

Fast man kan inte släpa hem så mycket på cykeln... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon