|
violina
06-05-2005, 13:01
Vilket är erat favorit godis? Jag blev så hemskt sugen på ett speciellt choklad igår. Men det finns inte längre. Har inte funnits på länge. Det hette "BITTE" och hade brunt papper. Vart tog det vägen? Är det någon som kommer ihåg det? Annars tycker jag om sega bilar och violtabletter (därav "violina" plus att ina var upptaget) och så är jag tokig i grillchips. PS. Jag gillar riktiga violer också.
mitt favvogodis är syrlingar och och såna där hallon och blåbär (eller är det björnbär..) i gele....
samt mintkulor!!
lillalind
06-05-2005, 13:16
sura godisar.... och dillchips....choklad (shweizernöt) , romerska bågar.....salt lakris.... you name it!!!
Biggan_
06-05-2005, 13:39
kristerh
06-05-2005, 13:57
Geisha chokladen bara älskar jag krister
Jag älskar choklad. Gärna nöt- och/eller mandelchoklad. Ferrero Rocher, Ritter sport etc. Förut sålde de Fazer nötchoklad i Sverige men de finns inte längre. Mmmm, vad gott det var!
Sen tycker jag om ne... f'låt ... chokladbollar, havrebollar, arraksbollar etc. etc.
Christoffer
06-05-2005, 14:23
Dubbelnougat och dammsugare!
Christoffer
06-05-2005, 14:36
Aaah! Cheesecake! Det är ju bara SÅÅÅ FANTASTISKT GOTT att man aldrig får nog! Här är ett cheesecake-recept med ägglikör som jag skrev in på odla. Länk: Cheesecake med ägglikör
Susanna
06-05-2005, 14:42
Just nu är jag helt såld på jordnötter i choklad!
lillalind
06-05-2005, 14:43
Åhhhh, så sugen jag blir!!!! Nu får ni snart sluta.... Har inget hemma och kan ej handla än på några timmar!! *sötsugstarmen skriker*
Jag är ruskigt svag för "chokladrussin"!
CITAT (Christoffer @ 06-05-2005, 15:36) Aaah! Cheesecake! Det är ju bara SÅÅÅ FANTASTISKT GOTT att man aldrig får nog! Här är ett cheesecake-recept med ägglikör som jag skrev in på odla. Länk: Cheesecake med ägglikör Det var inte lite man fick ut av det receptet inte! Jag har över 50 olika recept på cheesecake men håller fast vid ett speciellt. Jag ska baka cheesecake på tisdag eftersom vi får besök på onsdag.
*solis*
06-05-2005, 16:01
Finsk lakrits, mintchoklad och mörkchocklad ifrån Finland
Bambis vän
06-05-2005, 16:02
Biggan_
06-05-2005, 16:04
Det ena utesluter inte det andra! Biggan
Jag tycker också att det är gott med fruktsallad och det är en jättebra inställning du/ni har men när BEHOVET kommer över en - ja, då är det bara choklad som gäller!
Sen är det inte så ofta som jag slänger mig över choklad utan jag försöker äta nyttigt för det mesta.
Bara jag läste rubriken på inlägget, blev jag sugen på något gott... jag letade förgäves i skåpet...men till slut fann jag en blockchockladskaka. Ack så gott det smakade med franskt café creme bryggt på mjölk och blockchockladbit i munnen.....
mamamaggan
06-05-2005, 19:15
CITAT (Rossi @ 06-05-2005, 17:29) Sen är det inte så ofta som jag slänger mig över choklad utan jag försöker äta nyttigt för det mesta. Choklad som är så nyttigt , i alla fall den mörka som jag älskar!
Ophelia
06-05-2005, 19:29
Choklad är urgott!! Köpte frukt igår, pepino och granatäpplen. Tycker granatäpplen kan vara så goda. Trevlig terapifrukt och pilla med. Pepion höll jag på att slänga i väggen...herregud så vidrigt!! Smakade som melon och jag AVSKYR MELON!! Vet inte varför då det borde vara så gott. Ananas är trevligt att äta. Fruktgodis som ananas i yoghurt är inte illa. Eller nötter!!
Mmmmm, kanderade jordnötter!!
zaaritha
06-05-2005, 20:36
Jag är ju diabetiker--men gillar "sega gubbar", skumgodis o mörk choklad! Mörk choklad--ca 70% --får jag ju äta................
CITAT (zaaritha @ 06-05-2005, 21:36) Jag är ju diabetiker--men gillar "sega gubbar", skumgodis o mörk choklad! Mörk choklad--ca 70% --får jag ju äta................ Jag vet inte hur länge du har varit diabetiker och hur jobbigt du tycker det är men jag hoppas att det inte är alltför kämpigt. Om man ska se det positiva med det så äter ni diabetiker bra mycket sundare än många andra! Ibland tänker jag på hur jag skulle klara av om jag blev diabetiker. Jag är ju en sån gottegris och ibland bara MÅSTE jag ha något sött. Fast för det mesta äter jag sunt med hemmagjord müsli med massor av nyttiga ingredienser i, fullkornsbröd, fullkornspasta, frukt etc. etc.
*Felix matte*
06-05-2005, 21:36
Marabou Shweizernöt  och ibland Lindt Excellence 70% cacao.
ninnisky
06-05-2005, 21:37
jag älskar mjuka brända mandlar, men de är ju sällsynta nuförtiden
zaaritha
06-05-2005, 21:41
Som diabetiker, så blir det mest linser, fullkornsris, fullkornsmakaroner o havregrynsgröt!! Kyckling, fisk o olika grönsaker!!
fruberglund
06-05-2005, 22:08
CITAT (violina @ 06-05-2005, 14:01) Annars tycker jag om sega bilar och violtabletter (därav "violina" plus att ina var upptaget) och så är jag tokig i grillchips. PS. Jag gillar riktiga violer också. Välkommen till klubben...violtabletter är som en drog för mig  Och ska det vara chips ska det självfallet vara grillchips (måste vara Estrellas, inget annat duger till mig), fast favoriten är Olws ostbågar! Finns hur mycket som helst som är gott, just nu så kräver bebisen i magen surt godis  Vi har både grisar & godis här = godisgrisar på riktigt
Mmm violtabletter.. det gillade jag som barn. Var ett tag sen man åt det. Men konstig smak... smakar violer viol!?  Nån som vet? Var kommer smaken ifrån?
kerstin z5-6
06-05-2005, 22:26
Njae -men franska ostar och italienska oliver ...
lisselbo
06-05-2005, 22:32
Sitter precis och äter Marabous nya chokladkaka med digestive. Ganska god faktiskt. Favorit annars är nappar och ( Ahlgrens ) bilar. mvh Marie
Ja, bilar e gott.. men då ska de vara färska och mjuka Inge goda när de är hårda  Jag har massa godis sen i påskas, men de är ju bara hårda nu.
farbror B
16-05-2005, 10:59
mm äntligen en vettig tråd i forumet
är en riktig godisråtta och kan få i mej avsevärda mängder när jag är på det humöret...
gillar segt godis, gärna surligt. Ett tag var sura colanappar mitt absoluta favoritmums, men sedan har smaken blivit bredare. Vingummi är oherhört gott och segt, särskilt de svarta..
framför teven i lördagsk kväll fick jag i mej större delen av en 200 g Marabou Schweizernöt... *klappar tjocka magen*
Mmm, vad gott med nötchoklad. Fast jag föredrar Ritter Sport.
Det händer att jag gör chokladbollar och så maler jag kaffebönor med Irish Cream-smak och har i smeten. Försvinnande gott!
Vi kanske skulle börja utbyta lite recept här på godsaker ....
farbror B
16-05-2005, 11:18
Är det bra för våra midjemått tror du?
CITAT (farbror B @ 16-05-2005, 12:18) Är det bra för våra midjemått tror du? Ha, ha! Vi får röra oss mellan varven! Tror inte att någon av oss har problem med midjemåtten!
Pia mitt i Skåne
16-05-2005, 11:26
Ja, jag talar ju för mig själv när jag säger att det kan inte bli mycket värre... Kan också meddela sällskapet här att vad jag just nu handlar i godisväg är de där chokladen med bitar av kakaobönor i. Gott - gottigott-gott.
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 16-05-2005, 12:26) Ja, jag talar ju för mig själv när jag säger att det kan inte bli mycket värre... Kan också meddela sällskapet här att vad jag just nu handlar i godisväg är de där chokladen med bitar av kakaobönor i. Gott - gottigott-gott. Ajdå! Men om det inte kan bli mycket värre så är det ju bara att ösa in godbitarna!  (Vilken slutledningsförmåga, va?!) Jag har inte provat de bitarna än men om de är så goda så kanske det är värt att testa!
Jag är en liten gottegris jag också. Jag gillar gelégodis och såna där marmeladkulor t.ex. Det skiftar vad jag är sugen på, ibland är det choklad, ibland lakrits.
Pia mitt i Skåne
16-05-2005, 11:41
Du vet, smaken är ju som baken. Jag gillar dessa skarpt, men det är klart, det knastrar ju lite när man äter dem. Vill man ha mjuk och len, smältande choklad så skall man nog välja något annat. Jag är nog lite periodare vad gäller godis. Ibland har jag absolut inget behov av att köpa eller äta det. Jag skulle kunna vandra fram och tillbaka i godisgångarna utan att bry mig ett spår. Sen så är man plötsligt i "träsket" igen. Då kan det duga med nästan vad som helst om man inte hittar favoriten i en hast. Har också en teori. Det måste väl vara så att ju mer man stoppar i magen desto tyngre blir den och desto längre ner hänger den. Åker magen ner så dras väl midjan in lite. Är det inte så (önsketänkande)?
Jag älskar choklad!
Dock vet jag inte riktigt om jag håller med om det här men visst är det kul att läsa:
Skäl till att choklad är bättre än sex 1. Du kan skaffa choklad. 2. Orden "om du älskar mig så sväljer du" har en äkta mening med choklad. 3. Choklad kan ge njutning även när den har blivit mjuk. 4. Du kan utan risk nyttja choklad medan du kör bil. 5. Du kan få choklad att räcka så länge du vill. 6. Du kan äta choklad även tillsammans med din mor. 7. Choklad bryr sig inte om du biter i "nötterna". 8. Två personer av samma kön kan äta choklad utan att bli kalladesnuskiga namn. 9. Ordet förhållande skrämmer inte iväg choklad. 10. Du kan ha choklad på ditt skrivbord utan att förnärma dina arbetskamrater. 11. Du kan fråga en främling efter choklad utan att få en örfil. 12. Man får inte hår i munnen när man äter choklad. 13. Med choklad behöver man inte fejka. 14. Choklad gör dig inte gravid. 15. Du kan äta choklad vilken tid som helst i månaden. 16. Bra choklad är lätt att hitta. 17. Du kan ha så många olika sorters choklad du klarar av. 18. Du kan aldrig bli för ung eller för gammal för choklad. 19. När du äter choklad håller det inte grannarna vakna. 20. Med choklad spelar det ingen roll, det är alltid gott.
farbror B
16-05-2005, 12:36
CITAT Det skiftar vad jag är sugen på, ibland är det choklad, ibland lakrits Mmmm lakrits kan vara såå gott ibland[/B]
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 16-05-2005, 12:41) Har också en teori. Det måste väl vara så att ju mer man stoppar i magen desto tyngre blir den och desto längre ner hänger den. Åker magen ner så dras väl midjan in lite. Är det inte så (önsketänkande)? Locka mig nu för allt i världen inte till att testa den teorin!
Magnolia
16-05-2005, 12:47
Jag gillar inte grönt godis. Annars går allt ner.
Dom där nya små kexchokladbitarna i påse - livsfarliga!!!! Annars gillar jag färska mjuka sockerbitar, wienernougat i kartong, twist, 70%-ig choklat mm mm
/Stina
djingis
16-05-2005, 13:52
Jag älskar saltgodis, speciellt hårda karameller med salt puder inuti. Färska vingummin,mmmmmmmmmm! Toblerone, ah!"
Jag har blivit så förtjust i riktigt mörk choklad, det har jag aldrig varit förut, är väl kanske en vanesak  . Vit toblerone är super. Ställde frågan i Recept, men inte fått nåt svar. Kanske nån här vet varför inte den vita Tobleronen säljs i Sverige längre, finns ju bara i TAX-free
Min hembakade ananaspaj med vispgrädde till! Mums!
Eller fransk, kladdig, chokladkaka .....
farbror B
16-05-2005, 14:52
Det här blir mer och mer som en porrchatt för godissugna.. snart kommer det väl bilder på alla godsaker
Haribos persikor!! De är klart godast!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|