Full version: Röd rudbeckia
olgak
Hej!
Förra året sådde jag röd rudbeckia, planterade ut de små plantorna på hösten och de klarade det bra. Men än har jag inte sett till några plantor i rabatterna. Har jag gjort något fel eller missförstått denna växt? Eller är det tänkbart att de fortfarande inte kommit upp? Jag bor i Stockholm.
*Eko*
Jag bor i Götet och mina har precis i dagarna tittat upp ur jorden...
Åsa, mälardalen zon 2
Här har de också precis börjat titta upp.
dammkillen
Hej

Jag har också rudbeckia och där har det kommit upp någon centimeter ur jorden under löven i södra norrland. Jag planterade de för 2-3 år sedan.

Genom att du planterade dina plantor först i höstas var rotverket minimalt och under hösten har de inte kunnat etablera sig så mycket. Det betyder väl att de tar lite mer tid på sig för att komma upp, än om det hade varit mer etablerade växter. Förhoppningsvis har de klarat vintern och kommer så småningom upp. =)
kerstin z5-6
Eftersom de blommar på sen sommaren behöver man inte vara orolig än i alla fall :)de kommer
torvan
Mina har precis börjat visa sig, fast inte alla men det är nog på gång. Dom kan vara lite sega, trodde inte mina småttingar hade klarat förra vintern. Pillade lite (kunde inte låta bli) och såg att alla var på gång, men det tog lååång tid. rolleyes.gif torvan zon 2
olgak
Tack för alla lugnande besked! Kan berätta att nu har mina också tittat fram biggrin.gif!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon