andreas i uppsala
De senaste tåv veckorna har det gått reält framåt. Förrförra helgen planterade jag tre palmer, en trachycarpus fortunei och en t.wagnerianus och slutligen en nålpalm(rhapidophyllum hystrix)
Jag passade då även på att plantera mina camellias, plus lite annat.
smile.gif
Igår fick jag in nya växter från Holland, nämligen en cupressus arizonica pyramidalis (170cm, 20kg) och en cupressus arizonica 'Artic' plus lite härdiga cistuspantor biggrin.gif.
Idag var jag och köpte grus och duk men jag måste hämta tre gånger så mycket grus så att hela ytan täcks med ett tjockt lager. Efter det komemr det roliga, nämligen att handla växter biggrin.gif

bild från i morse, inna gruset och duken kom på plats och innan jag gjort klar kanten på rabatten

som det såg ut efter

som ni ser så måste jag hämta mer sten, sen ska det planteras växter och efter det ska jag cementera dammen och bygga ett staket för att slippa insynen under vår och höst.
Caprice
Kommer att bli riktigt fint det där... wub.gif

Håller du dej till ngt speciellt ställe när du köper växter ifrån Holland...?
Eller finns det flera du tycker är bra..?

Caprice
andreas i uppsala
www.esveld.nl är super!! biggrin.gif
renate
Så fint det blir Andreas,hur fraktar du hem gruset? undra en som inte har bil.
amaira
Ojojoj Andreas så fint det blir wub.gif wub.gif
Milex
Helhäftigt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon