Full version: Verbena
Jeanette/västra götaland
Jag har sått verbena (vet ej sort) det har kommit upp och är nu 15 cm långa och har 3 bladpar.
Skall de toppas eller skall jag sätta stöd så de blir raka och fina rolleyes.gif ?
Jeanette/västra götaland
Ingen som vet sad.gif

Jag får väl gardera mig och klippa några och låta resten vara.

tongue.gif tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Jeanette/västra götaland @ 06-05-2005, 22:15)
Ingen som vet sad.gif

Jag får väl gardera mig och klippa några och låta resten vara.

tongue.gif tongue.gif

Jag har ingen kunskap i frågan men jag köpte en verbena häromåret.. den var ämnad att ha i ampel och såg ut så här när den "vuxit till sig"
violina
Jag vet inte heller så jag hoppades du skulle få svar för då kunde jag också ta nytta av det. Jag har sått hängverbena och den verkar inte grena sig själv fast mina är inte så långa men jag chansar på att toppa. Annars har man väl lärt sig till nästa gång. rolleyes.gif
Jeanette/västra götaland
Kan nog vara hängmodell wink.gif på min verbena också.
Jag har lagt in bild i albumet under frösådd. Lyckades inte få med bilden i inlägget huh.gif , är inte något datasnille.

Tack för den jättefina bilden.
Maggan H
De allra flesta ampelväxter bör toppas, så även verbenan. Mina små har grenat sig fint.
Christer i Falköping
Det skadar aldrig att toppa verbenor. Det blir en mycket kraftigare och buskigare planta då.
Christer.
Jeanette/västra götaland
Tack för alla svaren, nu vet jag hur jag skall göra.
biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon