Full version: Amber Cover
hellas
Jag har problem med hur jag ska skta min Amber Cover ros som jag har i kruka.
Jag kpte den ifjol och den var vldigt bra p att blomma, blommade i tv omgngar. Jag frvarade den i kruka inne under vintern och nu har den ftt nya grna blad men ska den klippas ner ngot? Hoppas ngon vet. wacko.gif
kerstin z5-6
nej -det behvs inte om du inte vill forma den p ngot spec stt
Kajsa
Byt jorden till rosjord eller U- jord s fr den ny kraft. Har den blivit gnglig, ftt lnga skott i vinter klipp tillbaka den, spara 3-5 gon per gren. Stll ut krukan, tck med fibervv ev. frostntter. Har mina krukrosor ute nu, men kan inte se vilken zon du bor i.
Amber Cover r en favorit hos mig ocks, underbar frg.

Ovh Vlkommen till oss p Odla.nu biggrin.gif
hellas
CITAT (Kajsa @ 06-05-2005, 21:46)
Byt jorden till rosjord eller  U- jord s fr den ny kraft. Har den blivit gnglig, ftt lnga skott i vinter klipp tillbaka den, spara 3-5 gon per gren. Stll ut krukan, tck med fibervv ev. frostntter. Har mina krukrosor ute nu, men kan inte se vilken zon du bor i.
Amber Cover r en favorit hos mig ocks, underbar frg.

Ovh Vlkommen till oss p Odla.nu biggrin.gif

Tack fr tipsen. Nu ska jag ut och ansa lite p min ros. Tittade i ditt album och blev imponerad av alla underbara vxter. Vilka rosor och underbara engelska pelargoner. Visst r det ett gldjemne med alla dessa vxter. biggrin.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon