solrosen
Nu ska vi lägga en ny, lång gång och behöver bestämma oss för vad vi ska ha. Det är en sluttande gång upp till vårt hus, fallet är väl på ca 3 meter på 20 meter gång (förstår ni hur jag menar?).
Jag är så väldigt förtjust i riktigt marktegel, men uteslöt det pga halkan på vintern. Har kollat runt på betongsten, men hamnar alltid i de som liknar markteglet. Men så är det ju inte det...och markteglet är i mitt tycke mycket finare.
Nu hittade jag ett hårdbränt danskt marktegel (Randers), som påstås vara frostbeständigt. Men vad betyder det egentligen? Att det inte sprängs sönder? Men tar det upp vattnet och blir halt? Hur reagerar betongsten i det fallet? Jag funderar på en "gårasten" (från st erik tror jag), som är tumlad.
Någon som har tips, erfarenhet eller ideer?
Sen är det ju en prisfråga förstås - men det är en annan historia huh.gif
dammkillen
jag vet inte men såg en länk här förut där de hade ett forum där kanske någon kan svara: www.byggahus.se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon