Åsa - Alingsås
Jag har lyckats komma över armeringsjärn och ett slags nät i metall som skulle bli en jättefin rosbåge. Nu visar det sig att min man kan svetsa wub.gif, vilken lycka, men vi har givetvis ingen svets. Är det möjligt att hyra en svets någonstans, någon som vet? Eller går det bra att surra ihop med grov ståltråd?

MVH, Åsa!
Caprice
Det går att hyra svets ifrån firmor som hyr ut maskiner, kolla gula sidorna...

Om du inte vill svetsa så går det att binda ihop med järntråd...

Undrar om det inte skulle bli snyggast att binda med tjärat rep...?

Caprice
dammkillen
det finns en sak som har formen som ett U, det är som en böjd bult med gängor i bägge ändar där man kan skruva muttrar och då kan man sätta den över armeringsjärnet och sedan få in nätdelen och så dra åt med muttrarna.
jag vet inte vad de heter men dom finns väl i olika storlekar och säljs väl där det säljs bultar, muttrar, skruv. typ järnhandeln.
Kjellepelle
CITAT (dammkillen @ 07-05-2005, 14:55)
det finns en sak som har formen som ett U, det är som en böjd bult med gängor i bägge ändar där man kan skruva muttrar och då kan man sätta den över armeringsjärnet och sedan få in nätdelen och så dra åt med muttrarna.

Om man frågar efter wirelås i järnhandeln får man en sådan som Du beskriver.
Åsa - Alingsås
Jag försöker se det framför mig men är inte säker på att jag lyckas, hehe. rolleyes.gif Men jag får väl helt enkelt ta en trip till järnhandeln och titta! biggrin.gif

Tack för svaren!

MVH, Åsa!
kerstin z5-6
Åh den komer att bli såå fin ! Jag har en kompis som kan svetsa -han har precis levererat en -ska se om jag kan fota den fast den är i delar ännu smile.gif
Åsa - Alingsås
Jaa, den kommer bli superfin, och när den är hopsatt tänkte jag måla den svart också, den ska liksom vara entré till våran trädgård. biggrin.gif När den ngn gång blir färdig ska jag ta kort!

Tack för hjälpen!

MVH, Åsa!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon