ia_marre
Jaha jag har ju fått mersmak av mina små sådder, även om jag blivit en orolig själ... Skulle vilja ha en lite klättrande växt i kruka och hade helst sått fröna direkt i kruka och det kan man väl snart göra? (Göteborg) Har ni tips på snabbväxande eller hyfsat snabbväxande härlig klättrande växt för detta ändamål? Uteplatsen har flera timmars sol. Funderar på luktärt... Tack för tips!
kerstin z5-6
luktärt, blomman för dagen,svartöga-går fint att så i kruka ute
Fenja
Jag kompletterar Kerstins förslag med slingerkrasse och blomster-/rosenbönor.
Mvh
Fenja
ia_marre
Nu har jag redan varit iväg och handlat... Hade helst velat ha ngn luktärt, men de hade inte ngn sort jag ville ha så det fick bli slingerkrasse. Jag har köpt en bred balkonglåda till att ställa mot väggen på uteplatsen och ska sen ha nån fin spaljé (tips?) så den kan klättra och bli fin... Har redan lagt fröna i blöt och skall plantera direkt ute imorgon. Trädgårdshandlaren tipsade om att lägga plastfolie på lådan för att påskynda grodd. Har ni ytterliggare några skötselråd?
kerstin z5-6
Om de kommer upp, och du tycker det verkar vara risk för frostnätter så lägg fiberduk över krukan smile.gif
ia_marre
Ursäkta en kanske dum fråga, men vad innebär frostnatt, allt under 5 plusgrader eller bara minus?
kerstin z5-6
ner mot nollan -under noll frost -det klarar inte ettåringar så bra .. kring + 5 brukar gå fint -ni har väl värsta tiden förbi hos er snart
jag kollar nattvädret här
De är ganska pålitliga
Väder
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon