Full version: Zingellagret?
Lella
Halloj!
Nu undrar vi hur mycket zingellagret bör vara i växthuset och därefter jordlagret har ni tips??
fiffigafrun
Vet inte exakt vad du menar. Men i mitt har vi ca 30 cm singel/grus + markisolering under växthuset för att det inte ska tjälskjuta. Sen har vi marksten och upphöjda odlingsbäddar (träramar klädda m plast på insidan) ca 40 cm höga. Singel som golv i växthuset är inte så idealiskt för det är oundvikligt att spilla jord på det och det börjar växa i gruset till slut. Marksten är nog bättre.
AndreasBlomquist
CITAT (fiffigafrun @ 08-05-2005, 09:41)
Vet inte exakt vad du menar. Men i mitt har vi ca 30 cm singel/grus + markisolering under växthuset för att det inte ska tjälskjuta. Sen har vi marksten och upphöjda odlingsbäddar (träramar klädda m plast på insidan) ca 40 cm höga. Singel som golv i växthuset är inte så idealiskt för det är oundvikligt att spilla jord på det och det börjar växa i gruset till slut. Marksten är nog bättre.

Täcker markstenen hela ytan inne i växthuset dvs. du kan flytta på dina odlingsbäddar som du vill?
pisanggoreng
Tar mig friheten att visa någon bild från Fiffigafruns finfina växthus (bilder finns i hennes album på AoT):

Hoppas det gick bra Fiffigafrun...
AndreasBlomquist
Hehe, ja det hade väl kanske varit på plats för mig att kolla i albumet innan jag ställde frågan kanske... Jaja, man lär sig så länge man lever! sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon