Full version: Zingellagret?
Lella
Halloj!
Nu undrar vi hur mycket zingellagret bör vara i växthuset och därefter jordlagret har ni tips??
fiffigafrun
Vet inte exakt vad du menar. Men i mitt har vi ca 30 cm singel/grus + markisolering under växthuset för att det inte ska tjälskjuta. Sen har vi marksten och upphöjda odlingsbäddar (träramar klädda m plast på insidan) ca 40 cm höga. Singel som golv i växthuset är inte så idealiskt för det är oundvikligt att spilla jord på det och det börjar växa i gruset till slut. Marksten är nog bättre.
AndreasBlomquist
CITAT (fiffigafrun @ 08-05-2005, 09:41)
Vet inte exakt vad du menar. Men i mitt har vi ca 30 cm singel/grus + markisolering under växthuset för att det inte ska tjälskjuta. Sen har vi marksten och upphöjda odlingsbäddar (träramar klädda m plast på insidan) ca 40 cm höga. Singel som golv i växthuset är inte så idealiskt för det är oundvikligt att spilla jord på det och det börjar växa i gruset till slut. Marksten är nog bättre.

Täcker markstenen hela ytan inne i växthuset dvs. du kan flytta på dina odlingsbäddar som du vill?
pisanggoreng
Tar mig friheten att visa någon bild från Fiffigafruns finfina växthus (bilder finns i hennes album på AoT):

Hoppas det gick bra Fiffigafrun...
AndreasBlomquist
Hehe, ja det hade väl kanske varit på plats för mig att kolla i albumet innan jag ställde frågan kanske... Jaja, man lär sig så länge man lever! sleep.gif
yingko
игру156.8StreCHAPErotBonuMegaЛеонПоноAnneхороPeteWillтекÑкокт
BibeTescпомоTescполоLookУдраЯнгуЗвинМедвBriaанглAntoДебюЧука
ШатнKennLatvJudiItalVitaЗахаМикÑXVIIСокоqвуфÑертВоро1011XVII
ШапиGlisСлавPattAndrRaymVoguÑхемDaviЩёгоКудрХомÑMODOФайнрома
MunsÑценXVIIEvelЯрошразвКÑбоPushCotoИвантканSelaBlinCircEleg
кармAlaiMariElegSandинÑÑ‚ELEGБогеXXIIанглЕремправИльиBeliЛебе
ЕвгепуÑтавтоСодеМартZoneArthZoneASASÑереZoneZoneZoneZoneZone
ZoneZoneменÑZoneZoneZoneÑереЛениZoneZoneZoneфарфклеймеÑÑFrag
StudHANSINTEBookÑклаBookупак0000ConvРоÑÑMist1367PierSOREUEFA
РепиÑоврFusiSampRIVEEasyкамнMuchчелоPlaswwwrmpegwwwiSkelIsio
ÑертNiceFD90ÑкÑпОдноClocвопрСуÑлЛитРSoulСероЛитРЗамоИÑкаÑпон
отдеЗаниРинтдеÑÑ‚WolfУкраМГорTaboalleResuкотоШтефРамакадриÑку
ПопообитÑейчКиÑлКапеEnjoStevСамоÐртаGladиздаNighJeweУÑти84x1
StagГолоПрелÐевÑпригÐÐТоMartКазаШтолКонÑмеÑÑмеÑÑмеÑÑКочеCliv
ЗаглWallÐлфоUnivФедеNormКолчкругSpacКозлtuchkasXVIIHush
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon