Jag skall stå och sälja lite växter på en plantmarknad i morgon...första gången...
Gud så svårt att veta vad man ska ta betalt...
Kan ni hjälpa mig med tomaterna iallafall eftersom de står för merparten av plantorna...
Vad tar man för plantor i denna storleken...själv är jag inne på 10 kr...Är det lagom..eller för lite??
zaaritha
07-05-2005, 17:33
Du kan ta 10-15kr, anser jag!
Jag köpte plantor som är tre gånger så stora i handelsträdgården här för 12.00 kr/st. Det var vanliga växthus gula tomater och en körsbärstomat. Så jag tycker att 10 kr/st verkar lite dyrt... De tog lite mer 15-19 kr/st för de riktigt ovanliga tomaterna, men de plantorna var större än de jag köpte också.
Mvh
Fenja
Detta är namnsorter..lite olika.. Ildi, Rio fuego, Moneymaker...
Jag köpte ett gäng coctailtomatplant förra året som var ca.40 cm. höga, dom betalade jag 25:- styck för. Dina ser inte så stora ut, så 10:- tycker jag låter lagom. (om bilden är lite missvisande så kan du gott ta lite mera

)
zaaritha
07-05-2005, 17:39
Tydligen dyrt här i Hjo, de tar 30kr för cocktailtomater, 25 för växthustomater--mindre plantor än dessa på bilden!
Det är namnsorter här med Tesa, min gula hette jubelee någonting.
Mvh
Fenja
Jag kör på 10 spänn...enkelt och bra att räkna också...sonen skall hjälpa mig...
10 kronor skäms jag absolut inte för att ta för plantorna är rätt fina...där ÄR nog bilden lite missvisande..
Tack för hjälpen...ni är ju såååå bra att ha..
Lycka till i morgon då, hoppas att du får allt sålt
Jag betalar 15 kr för dem

Hoppas komma loss och få träffa dig i morgon.
Har varit hos Kalle idag, så nu vet jag vem du är och var du bor
Jahaja...vet jag vem du är då?? Egentligen...fast jag inte fattat det??
Hmmm...odlaknapp eller?? Eller skylt i pannan...MILEX...
Eller så får jag fråga Kalle...

Han vet ju...
Det är jag som betalar 15 kr för dina tomater fastän de bara kostar 10 kr
Haha...tänkte inte på det ju...får la slå av en femma då...eftersom det är du..
Hej Tesa!
Är så nyfiken på hur det gick med plantförsäljningen? Fick du sålt något? Ska själv på plantmarknad på söndag. Var 10 kr ett lämpligt pris?
Sanna
har Tesa möjligvis sålt sin dator också på marknaden?

Vi väntar på svar, hur gick det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.