Full version: Jack mani
Fialotta
Min Jack Mani växer på ena gaveln av huset och
den har blivit så hiskerligt stor...brukar klippa lite varje år...men i år var jag för snabb och klippte ner hårt...innan det kommit grönt...vad tror ni...är den förlorad...den är ca 10 år nu med grov stam...är det kört tro????
zaaritha
Den lär komma igen!!
Fialotta
CITAT (zaaritha @ 07-05-2005, 21:39)
Den lär komma igen!!

Tror du de...hoppet återvänder...men jag tycker det ser mörkt ut sad.gif
kerstin z5-6
Den kommer smile.gif
Hannele
Tripp-trapp-trull-klippning passar jackmannii; lämna kvar 30-50-70 cm från marken
så att alla blommorna inte hamnar i toppen av plantan.
Fialotta
CITAT (Hannele @ 08-05-2005, 10:39)
Tripp-trapp-trull-klippning passar jackmannii; lämna kvar 30-50-70 cm från marken

Jag var för snabb och ivrig...klippte för mycket för tidigt...men jag hoppas o tror att eftersom den är så gammal att den tar sig i alla fall...går o kikar varje dag nu...kan ju oxå vara så att eftersom den är så gammal så dör den...då blir det sorg här smile.gif
Sommartorparn

Menar du med tripp trapp trull klippning olika grenar samma år eller alla grenar olika år?
Fialotta
Jeeeepiiii...ser grönt på stammen i dag...att man kan bli så glad alltså...Tack för att ni gav mig hopp wub.gif
Hannele
CITAT (Sommartorparn @ 08-05-2005, 10:47)
Tripp-trapp-trull-klippning passar jackmannii;  lämna kvar 30-50-70 cm från marken

Menar du med tripp trapp trull klippning olika grenar samma år eller alla grenar olika år?

Vilket som, inte så noga med jackmannii.
Man kan låta bli att klippa helt, men
då hamnar alla blommor högt upp i toppen på varje gren.
Man behöver inte klippa varje år.
Fialotta
Min Jack Mani jag klippte hårt är nu så himla fin...grönt ända nerifrån och ser så frisk o kry ut...aldrig varit så fin...alltså
ingen fara att klippa så hårt som jag gjorde fast den är till åren kommen..
Tack för stödet här wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon