Full version: Garderobsblomma
fiffigafrun
Har tv ca 70 cm hga Garderobsblommor (Za... nnting, kan inte latinska namnet). Dessa str vldigt trngt i inte alltfr stora krukor. Trivs de s eller eftersom den ena brjar komma med flera fina skott? De r ju tliga vet jag men...
katti
Jag har ocks samma undran. En av mina garderobsblommor hller p att sprnga krukan ( den har blivit alldeles oval) men jag vgar inte riktigt plantera om den eftersom den vxer som aldrig frr. Vilken jord ska man ha egentligen, just nu ser det ut som att det r orkidejord?
Ann-Christin Lindberg zon II
Hej hopp!

Det str i min krukvxtbok, att man endast ska plantera om Zamia:n nr krukan r full av rtter, och det r den vl nr krukan brjar bli oval! (S ser mina ut nu ocks!) Man ska vinnlgga sig om att anvnda pors jord med lecakulor och sand, s att jorden inte hinner bli fr tt innan det r dags att plantera om nsta gng. Vren eller sommaren r lmpliga tider fr omplantering. smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon