Full version: Imponerad
Kat
Jag blir så imponerad av många av er. Vilka trädgårdar ni odlat, grävt och byggt fram! wub.gif
Hur sjutton har vissa av er tid att jobba?
Ewa L
Jobba måste man ju tyvärr för att få råd att köpa mer växter, kögödsel etc. tongue.gif biggrin.gif

Däremot är inomhusarbetet sorgligt eftersatt denna årstiden. "Det får jag ta när det regnar" tänker jag jämt.
Hannele
CITAT (Ewa L @ 09-05-2005, 08:06)
Jobba måste man ju tyvärr för att få råd att köpa mer växter, kögödsel etc. tongue.gif biggrin.gif

Tja, man kan ju bli duktig på att föröka växter själv, formklippa sly och annat,
kompostera själv, använda kväverik gräsklipp, etc. smile.gif
Kat
Hur mycket tid lägger ni på era trädgårdar egentligen?
krellus
Jobba??? tongue.gif

Jag tar en strödag ledigt ibland och förlänger helgen.
Frugan och jag har ett ruggigt tempo och utnyttjar helgen så mycket som möjligt.

Ska vi tex skapa en uteplats med ölandssten så klarar vi det under en helg från att hämta stenen tills att allt är klart. biggrin.gif
stina
Jobbar i trädgården nästan varje helg + semestern. Arbetar gör jag måndag-fredag. Min trädgård ligger alltså inte där jag bor utan vi har ett lantställe.
Hannele
CITAT (Kat @ 09-05-2005, 15:33)
Hur mycket tid lägger ni på era trädgårdar egentligen?

Svår fråga, eftersom jag inte ser det som något jobb.
Gräver gör jag på hösten, oktober.
Resten av tiden njuter jag av det som jag grävt ner. sleep.gif
stina
CITAT (Hannele @ 09-05-2005, 16:11)

Håller med!!! Jag ser mina trädgårdssysslor som en underbar avkoppling!!! Sitter framför datorn hela vardagarna och då är det underbart att få köra fingrarna i jorden när jag är ledig. En annan sak som är så skön med trädgård och växter är att "det tar den tid det tar". Livet i övrigt har en tendens att gå i 200 km/tim, men försök stressa en liten planta som växer. Det går inte!!! Skön kontrast till övriga livet alltså....
Ewa L
CITAT (stina @ 09-05-2005, 16:16)
CITAT (Hannele @ 09-05-2005, 16:11)

Håller med!!! Jag ser mina trädgårdssysslor som en underbar avkoppling!!! Sitter framför datorn hela vardagarna och då är det underbart att få köra fingrarna i jorden när jag är ledig. En annan sak som är så skön med trädgård och växter är att "det tar den tid det tar". Livet i övrigt har en tendens att gå i 200 km/tim, men försök stressa en liten planta som växer. Det går inte!!! Skön kontrast till övriga livet alltså....

Kunde inte sagt det bättre själv.

Lägger nästan all "ledig" tid i trädgården. Tung grävning vår och höst, pyssel och lite ogräsrensning på sommaren.
Planering med skisser och växtlistor etc på vintern.
Njutning året runt m.a.o. Och en välbehövlig kontrast till data-jobbet.
krellus
Japp, sitter framför PCn hela dagen så jag älskar att gräva/plantera... biggrin.gif
Ciczi
Min trädgård är inget annat än ren avkoppling och som tidigare inlägg; det är skön omväxling.

Ciczi
Lena N
CITAT (Kat @ 08-05-2005, 22:09)
Hur sjutton har vissa av er tid att jobba?

Precis - det är det som är problemet när det gäller att förverkliga alla briljanta ideér! laugh.gif

Jag arbetar för pengarna och har börjat räkna ner de kvarvarande åren till pensionen. Då så ...... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon