AvalonC
Min första "Blomman för dagen" har slagit ut nu...
oohhhhh visst är den vacker....

Någon annan som har någon vacker blomma att visa???
pejori
ja den är trevlig.
vattnar du den som den ska, kommer den att glädja dej hela sommaren, tills frosten tar den.
passa på att samla frön från den till nästa år.
Berit
Skall blomman för dagen vattnas på något speciellt sätt med någon speciell näring, undrar frågvis novis?

mvh
Berit rolleyes.gif
Berit
Glömde säga att blomman är fantastisk.

mvh
Berit

smile.gif
kerstin z5-6
nej , den äter" vad som helst smile.gif krukväxtnäring går fint
AvalonC
CITAT (pejori @ 09-05-2005, 01:28)
ja den är trevlig.
vattnar du den som den ska, kommer den att glädja dej hela sommaren, tills frosten tar den.

Jag var ju "dum" nog att ge bort den till min mamma... Så att hon också skulle få se hur den såg ut...

Men jag hoppas att mina andra "Blomman för dagen" också kommer i blomm...
160kvm stort hus
Mina har tyvärr frosten tagit.. Jag började skola ut dom, sen en dag ( natt ) så kom jag inte hem. Iofs så trodde jag inte att det var nån större fara eftersom det var 7 plus den dagen. men när jag kom hem morgonen efter så hade alla blad krullat ihop sig och såg vissna ut.. *ledsen*

Om man sår nu, tror ni man hinner få några blommor till sommaren då?

Mvh G
pejori
CITAT (16kvm stor balkong @ 09-05-2005, 11:24)
Mina har tyvärr frosten tagit.. Jag började skola ut dom, sen en dag ( natt ) så kom jag inte hem. Iofs så trodde jag inte att det var nån större fara eftersom det var 7 plus den dagen. men när jag kom hem morgonen efter så hade alla blad krullat ihop sig och såg vissna ut.. *ledsen*

Om man sår nu, tror ni man hinner få några blommor till sommaren då?

Mvh G

ja...dom växer fort, så det hinner du smile.gif smile.gif
JonasQ
Jag sådde mina för 2 veckor sen, blandade färger. Börjar bli lite skrangliga nu och borde få mera rum men man vågar väl inte plantera ut dem före efter hjärnnätterna?
160kvm stort hus
Tack pejori!!
Ska genast in på odla och beställa.. *ler*

Mvh G
Linda zVI
Finns det bara Blomman för dagen med blå blommor, eller kan man välja bland fler färger?
Rossi
Jättefin! Det är härligt med blommor!
pejori
det finns påsar med blandade färger wub.gif
allt från vitt till mörkaste vinröd och allt där emellan smile.gif smile.gif
Netten
Visst är de vackra. Jag köpte en blandad påse i fjol med bla dessa färgvarianter wub.gif , längst ner till vänster på det övre kortet skymtar ytterligare en färg - rosa

AvalonC
CITAT (pejori @ 09-05-2005, 01:28)
ja den är trevlig.

HUR tar man vara på fröna??? vart sitter de????
Fenja
I basen där själva blomman sitter fast bildas fröerna. Ta av dessa när de blivi stora och lägg att torka, de är torra när de är brunbeige i färgen och lätta. Krossa det yttre höljet så kommer de svarta fröerna fram.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon