Full version: klöver i gräsmattan
Tesse
Jag får inte bort klövern i gräsmattan. Det är verkligen ett stort problem, för snart har jag mer klöver än gräsmatta. Jag har försökt med gödning med ogräsmedel (combi) men inte lyckats. Finns det något annat som man kan prova istället.
Tesse
kristerh
Är det vitklöver du menar? isåfall kan det nog vara svårt, speciellt om du har en stor gräsmatta, försök rycka upp dem, de skickar ut långa revor som snabbt rotar sig, ryck bort dem oxså, och se till att de inte går i blom.
krister
Tesse
Ja det är vitklöver. Jag sliter och drar redan, men det är för mycket att ta bort manuell väg.
Sommartorparn
Gläd dig åt klövern. Då är din gräsmatta åtminstone grön och fin även under torrperioder. Jag har sått in vitklöver i min gräsmatta bl.a av den anledningen, och för att jag tycker om när dom blommar.
ÅsaF
Klöver som är så mjukt och fint. Den enda nackdelen som jag kan se är att det drar till sig mycket bin.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon