Full version: Kryddproblem
Sulawesii
Köpte Basilika och Salvia för några dagar sedan. Såna där slit-och-släng-kryddor från mataffären.
Eftersom plantorna var så maffiga satte jag om dem i ny jord och tänkte att de skulle få vara med ett tag. Men, nu hänger de bara, har helt tappat styrseln. Är det för varmt för dem i rumsvärme? Salvian tänkte jag börja avhärda idag och se om den mår bättre. Har någon några andra tips?
KURT
De tar sig nog, men de har torkat när de togs till affären. Nu måste de etablera rötter som kan ta upp näring ur jorden. Ha dem soligt inomhus, de har odlats med extraljus.
Sulawesii
Ok. Tack, KURT!
noora
Ge dem ganska mycket vatten i början. Toppa basilikan (och salvian om den har fler än ett bladpar per skaft) så klarar den sig bättre.

Av salvia brukar en del skott stryka med, men den växer såpass mycket sen att det inte gör något.
Sulawesii
De har hämtat sig rätt bra nu, och jag har faktiskt funderat på att toppa dem. Så, då gör jag det nu då!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon