Full version: tulpanpelargon
norpydorp
Hej!

Jag har ftt en tulpanpelargon.
Hur vill den sktas fr att m bra?
Ngra blad brjar bli gul..hjlp!

Mvh Norpis
Fenja
Tulpanblommande pelargoner skts som vanliga pelargoner. Att de gulnar nr man tar dem frn vxthuset (dr de haft optimala frhllanden) och hem till smre ljus och fuktfrhllanden r inget konstigt. Den vill grna ha sol, ljust och nring. Nu under sommaren gdselvattnar jag mina vid varje vattning.
Lyft upp den ut krukan och kolla s att det inte r fullt med rtter. Om s r skr ett kryss i botten och upp p sidorna och plantera om den i en strre kruka. Brja gdselvattna 3-4 veckor efter omplantering.
Den frsta pellisen som blommade i hr i r r just tulpanblommande Andrea Patricia som ser ut s hr.
Mvh
Fenja
Eva i Skne
Jag har ocks en tulpanpelargon i r. Den blommar inte nnu, kpte den som stickling.
r det inte s att den r knslig fr regn? Blir ful nr det regnat mycket i blommorna?
Fenja
CITAT (Eva i Skne @ 09-05-2005, 20:32)
Jag har ocks en tulpanpelargon i r. Den blommar inte nnu, kpte den som stickling.
r det inte s att den r knslig fr regn? Blir ful nr det regnat mycket i blommorna?

Gillar inte alls regn, det stmmer, blommorna blir jttefula. Om du kan ha den ute under tak s r det det allra bsta. ven rosenknoppspelargonerna brukar bli fula av regn. Mina satte knopp s fort jag brjade gdselvattna dem i mitten av februari, bda r sticklingar frn i fjol hstas. Jag gdselvattnar varje vattning.
Mvh
Fenja
norpydorp
tackar fr svar!!

hoppas nu att jag fr den att verleva... rolleyes.gif
Det r min frsta pelargon..vi fr vl se om det blir fler tongue.gif

mvh Norpis
Anki p land
CITAT (norpydorp @ 10-05-2005, 09:10)
Det r min frsta pelargon..vi fr vl se om det blir fler tongue.gif

Kan nstan garantera att det blir fler....... har man vl drabbats r det svrt att sluta!
Vlkommen till pelargongalningarnas skara!
Anki
norpydorp
Tackar tackar!!

men n s lnge hller jag mig kvar i hoyatrsket... tongue.gif

Mvh norpis
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon