|
Magnolia
09-05-2005, 15:51
Igår ringde en hunduppfödare jag varit i kontakt med och berättade att hon fått valpar och att en av dem ska bli min! Det känns jätteroligt! Ni som har hund eller har haft: vad ska man tänka på? Tips? Jag var bara tvungen att skriva av mig lite!
farbror B
09-05-2005, 15:54
Vilken typ av vovve?
Fialotta
09-05-2005, 15:56
CITAT (Magnolia @ 09-05-2005, 16:51) Igår ringde en hunduppfödare jag varit i kontakt med och berättade att hon fått valpar och att en av dem ska bli min! Det känns jätteroligt! Ni som har hund eller har haft: vad ska man tänka på? Tips? Jag var bara tvungen att skriva av mig lite!  Va kul ....vilken ras blir det? Finns massor att tänka på...men är det en seriös uppfödare så får du massor med hjälp därifrån för just din valp
Grattis
farbror B
09-05-2005, 15:59
MASSOR av tid förstås..
det viktigaste är att planera tiden, så valpen slipper vara ensam den första tiden det gäller att släpa med den eller ha barnvakt till den ha allting färdigt när du hämtar den, och bestäm i god tid var den får sova och var den inte får vara, tex om den ska få vara uppe i möbler och sängar.... ha en hundbädd klar som står på plats och visa valpen den med en gång. matskålar, koppel, halsband,tandborste, klotång, borste och en kam är bra att ha hemma, så du slipper rusa iväg efter det med en gång..... GRATTIS och LYCKA TILL!!!!
Magnolia
09-05-2005, 16:07
En dansk svensk gårdshund blir det. Pejori: tandborste?! Ska man borsta tänderna på den? Nu känner jag mig okunnig...
CITAT (Magnolia @ 09-05-2005, 17:07) En dansk svensk gårdshund blir det. Pejori: tandborste?! Ska man borsta tänderna på den? Nu känner jag mig okunnig...  ja...det förebygger många tandproblem längre fram det finns en hundtandkräm i zooaffärerna som smakar kött. börja lite försiktigt redan från början, en hund som lärt sig det, kan man sedan själv skrapa tänderna på, så slipper du lägga en förmögenhet på att ta bort tandsten när han blir lite äldre sen beror det på hur mycket han gnager på ben och annat, men jag borstar tre ggr. i veckan, ibland mindre
Magnolia
09-05-2005, 16:16
CITAT (pejori @ 09-05-2005, 17:12) CITAT (Magnolia @ 09-05-2005, 17:07) En dansk svensk gårdshund blir det.
Pejori: tandborste?! Ska man borsta tänderna på den? Nu känner jag mig okunnig... :wacko: ja...det förebygger många tandproblem längre fram det finns en hundtandkräm i zooaffärerna som smakar kött. börja lite försiktigt redan från början, en hund som lärt sig det, kan man sedan själv skrapa tänderna på, så slipper du lägga en förmögenhet på att ta bort tandsten när han blir lite äldre sen beror det på hur mycket han gnager på ben och annat, men jag borstar tre ggr. i veckan, ibland mindre  Aha! Synd att det vore ett självmordsuppdrag att försöka göra det på vår katt, för hon har också tandsten.
andersen
09-05-2005, 16:25
CITAT (pejori @ 09-05-2005, 17:12) CITAT (Magnolia @ 09-05-2005, 17:07) En dansk svensk gårdshund blir det.
Pejori: tandborste?! Ska man borsta tänderna på den? Nu känner jag mig okunnig... :wacko: ja...det förebygger många tandproblem längre fram det finns en hundtandkräm i zooaffärerna som smakar kött. börja lite försiktigt redan från början, en hund som lärt sig det, kan man sedan själv skrapa tänderna på, så slipper du lägga en förmögenhet på att ta bort tandsten när han blir lite äldre sen beror det på hur mycket han gnager på ben och annat, men jag borstar tre ggr. i veckan, ibland mindre  Tandsten på hund. Det finns ett mycket bra sätt att slippa det..Lär hunden att gnaga på morot när den är liten då slipper man att hunden får tandsten.
Diabolique
09-05-2005, 16:26
CITAT (andersen @ 09-05-2005, 17:25) CITAT (pejori @ 09-05-2005, 17:12) CITAT (Magnolia @ 09-05-2005, 17:07) En dansk svensk gårdshund blir det. Pejori: tandborste?! Ska man borsta tänderna på den? Nu känner jag mig okunnig...  ja...det förebygger många tandproblem längre fram det finns en hundtandkräm i zooaffärerna som smakar kött. börja lite försiktigt redan från början, en hund som lärt sig det, kan man sedan själv skrapa tänderna på, så slipper du lägga en förmögenhet på att ta bort tandsten när han blir lite äldre sen beror det på hur mycket han gnager på ben och annat, men jag borstar tre ggr. i veckan, ibland mindre  Tandsten på hund. Det finns ett mycket bra sätt att slippa det..Lär hunden att gnaga på morot när den är liten då slipper man att hunden får tandsten. Dessutom finns det tabletter som ska skydda mot tandsten för hundar.
Lycka till! Hundar är underbara djur! Önskar att jag kunde ha en men p.g.a min mans pälsdjursallergi + heltidsarbete så går det inte. Jag gosar med släktingarnas hundar istället. Här kommer en bild på min favoritvovve - Fanny:
CITAT (Magnolia @ 09-05-2005, 16:51) Igår ringde en hunduppfödare jag varit i kontakt med och berättade att hon fått valpar och att en av dem ska bli min! Det känns jätteroligt! Ni som har hund eller har haft: vad ska man tänka på? Tips? Jag var bara tvungen att skriva av mig lite!  Lyckliga du! Jag blir så avundsjuk.... Har själv haft en Eng. Cockerspanieltös för många år sedan. Nu jobbar jag heltid så det finns inte någon möjlighet att ha hund och har man varit utan hund länge så blir man lite bekväm det är bara att inse. Det är som att skaffa bebisar igen, mycket tid och passning tar det men djur ger så mycket glädje så jag kan inte vara utan. Har alltid haft katter- det skulle jag INTE kunna vara utan. Skaffa dig en bra bok om hundar och uppfostran så är hälften vunnit och gå gärna en valpkurs. Lycka till med vovven!!!
se till att sladdar o annat farligt är utom räckhåll från valpens nyfikna tänder,,för dom gillar att gnaga på massor o de kan va skönt o sova utan att oroa sej för vad valpen gnager på tid tålamod o kärlek o va beredd på o springa ut tusen gånger för att låta valpen pinka o så  hälsar erik 6månader o matte
Vilken tuff liten krabat  du har, Oldwolfie, bara såååå söööt mvh Berit
Snöflinga
09-05-2005, 21:35
LYCKA TILL  Så kul, instämmer i alla goda råd du redan fått
CITAT (Berit @ 09-05-2005, 22:26) Vilken tuff liten krabat  du har, Oldwolfie, bara såååå söööt mvh Berit visst e han go min personlige tränare ERIK
och vilket fint namn han har  Det klär honom.
Bettson
10-05-2005, 10:22
Vi väntar också på vår hund. Tilverkad men inte född ännu. Intet är som väntans tider!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|